Dra ditt strå

Idag har jag röstat. Jag tycker att alla ska göra detsamma. Det är viktigt att delta och engagera sig i sitt land. Gör man inte det har man sen heller ingen rätt att klaga om något inte är bra. Vet du inte vad du ska rösta på så rösta blankt. Det är mycket bättre än att inte rösta alls- det visar att du är villig och intresserad av att delta men att det inte finns ett parti som uppfyller alla dina krav. Tänk på alla dem som runt om i världen som fortfarande inte har rösträtt eller demokrati. Ta det inte för givet men utnyttja det. Det finns ingen anledning att inte göra det. Jag vet att det jag kommer skriva nu motsäger det jag står för med tanke på att jag tror på yttrandefrihet, men jag ber er att inte rösta på Sverige Demokraterna. De står för en främlingsfigentlig politik som inte borde få finnas, allra minst i Sverige. Så nej, om du tänkte rösta på SD så får du gärna stanna hemma eller tappa bort din röstsedel, annars uppmanar jag alla att göra sin röst hörd. Vi har den lyxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0