Tänka om

Något är fel! Nej, alltså inte dåligt-fel utan bra-fel... tror jag. Jag, Josephine Woll känner ett sug efter att laga mat. Ni läser inte fel och jag är inte sjuk. Detta är helt enkelt vad jag skulle kalla att växa upp. Jag har egen ny lägenhet (på vilken bilder kommer inom kort) där jag bor alldeles själv. Bara jag. Jag har liksom blivit vuxen på ett sätt som jag inte var innan. Jag vil hålla rent och damsuger typ varje dag, och nu vill jag laga mat också. Jag som ALDRIG har lagat mat i hela mitt liv. Aldrig någonsin. Mina kok-konster sträcker sig till mjölk&flingor, koka ägg, och två gånger av tre koka couscous. Jag vet, det är patetiskt, men jag tycker inte om att laga mat. För mig är det varken roligt eller rogivande, och därför har jag aldrig lärt mig. Men nu, nu rycker det lite i laga-mat-trådarna och jag har börjat surfa efter olika recept. Det är är vad jag har på min lista so far:

Veggie soup
Veggie burger
Tacos/Mexican
Lasagna
Chilli
Mammas gryta
Chickpeas
Chinese/noodles
Kesoplättar
Hummus
Casserole
Stringbeans
Mushrooms
Curry
Paj
Falafel cakes

Nå, vad tycks? Någon som vill komma med fler förslag? Vad är eran favvo rätt för tillfället?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk det är första gången i ditt liv som du bor i egen lägenhet :D så klart att det känns stort.



Puss!

2010-10-13 @ 09:55:34
Postat av: Kerstin

Här kommer min favvis just nu, Spagetti alle vongole (musslor) det var det jag åt när vi var i Italien mums.

Kram K

2010-10-13 @ 11:34:34
Postat av: Josephine

Ja du Moster, det låter ju gott. Men det finns inte en chans i världen att jag skulle lyckas laga det. Jag måste inse mina begränsningar och hålla mig till sånt jag klarar av. Om ett par månader kanske. Jag ska ha det som mål!! :)



Tack för tipset!

2010-10-13 @ 18:16:54
URL: http://diamante..blogg.se/
Postat av: Anonym

De är super enkelt tvätta dem, knacka på dem så att ev. öppna stänger sig, koka dem i vitt vin o vitlök ca 5 min, färdiga att äta,dock bara dem som har öppnat sig, till det en god pasta.Kram

2010-10-14 @ 12:38:16

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0