Williamsburg


Photo by Elsa


Igår blev det Brunch i Williamsburg med hela gänget. Solen sken på oss. Sedan blev det en lugn kväll då min söndag är dedikerad till skolarbeten och diverse studier. Kanske inte favorit sysselsättningen när skolen skiner utanför fönstret, men jag motiverar mig med att nästa vecka är slutprovs vecka och att en veckas lov ligger runt hörnet (läs 3 dagar). Det fina är inte bara att jag får vara ledig utan såklart att älskade pappsen kommer. Bordsbokningar, planering och scheman ska göras inom en vecka, men det hinner jag nog!

Nu, tillbaka till böckerna. Hörde jag också att det är snöstorm i Sthlm???




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Japp...här har vintern gjort sitt återtåg....men i lördags när det var vårdagjämning (vackert ord)sken solen så mamma Mia o jag tog ett glas vin på en uteservering på Stureplan. Fantastiskt att se alla människor som sträcker ansiktet mot solen och "passar" på att vara ute.

Kram K

2010-03-22 @ 07:36:34
Postat av: Kerstin

Jag glömde säga att bilden på Twiggy...är en av mina favoriter.....hon var modeikonen när jag var tonåring. Hon var långt i från dagens ideal med stora bröst och långt svallande hår...hon var lång o smal, utan bröst och såg ut som en pojkflicka med kortklippt hår.

Oj nu känns det som lite tantvarning....när jag var ung...då....

Kram

2010-03-22 @ 07:44:06
Postat av: Anonym

Kerstin! Har du varit ung?? Det måste ha varit lääängesedan.. Hi hi

2010-03-22 @ 08:47:57
Postat av: Liza

Men mamma - det är väl inget ideal idag att ha stora bröst?? endast för dom som har som högsta dröm att vara med i playboy men annars..?

Trodde mer att size 0 som typ Twiggy var "idealet" eller ett av flera..



jag kanske har fel men :)



puuusss

2010-03-22 @ 13:42:05
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Mumin

....easy now ,easy now...you are both right...todays young all want to look like models, tall and skinny..but with looong hair of course...and then there's the other side, the entertainment business that absolutely demands big boobs, yet slim and with long legs, a la Barbie...and then there's the masses that don't fit neither...no, we truly live in odd times...

..and as for the weather..pleeease keep that snow up there...vi avundas er inte alls allt det vita...

Much Love!

2010-03-22 @ 14:53:34
Postat av: fanny

hejhej! jag har läst din blogg ett tag nu just för att jag själv är sugen på att flytta till new york om ett tag och börja plugga där. jag skulle bli jätteglad om du mailade mig och skrev lite mer om vad du pluggar, vilken skola du går i, hur det är osv för jag känner mig liiite vilsen, hehe. så aa, vore hur bra som helst med lite hjälp på traven! hör av dig när du får tid vettja :)

2010-03-22 @ 16:15:48
Postat av: Göran

Skäääärgårdsborna kan gått ha vinter ett tag till eller vad säger ni flickor "over there"?

På Rivieran har vi 10-12 grader och till helgen öppnar banan helt och hållet, alltså golfbanan!!

2010-03-23 @ 20:53:14
URL: Rhttp://
Postat av: Liza

Nu är våren tillbaka, vi hade bara en liten dipp här i skärgården på en dag.. +15 grader i solen idag, ja man skulle ju vara precis i solen då, gärna mot en vägg - vilket jag såklart var. Hoppas den där som styr upp allt sånt speedar på farten lite så att man inte måste sitta tyckt mot en vägg för att känns solen gassa i ansiktet.



Loove!

2010-03-24 @ 21:50:38
URL: http://entvatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0