New York in the '20s









Dessa underbart vackra foton ar tagna av Charles Ebbets, en amerikansk fotograf som levde i New York pa 20-talet. 20-talet ar forovrigt min absoluta favorit period just nu dar nast intill all inspiration kommer fran. Den forsta bilden, Lunchtime atop a Skyscraper, ar min favvo och hanger i min lagenhet. De tre forsta bilder ar tagna da Rockefeller Center byggdes och den sista visar en putsare pa Chrystler Building. Bada fantastiska New York monument startades pa 20-talet och stod fardiga i borjan pa 30-talet. Pa hans hemsida kan man se manga fler fina bilder som inspirerar och beror!

Trevlig ny vecka!   


Kommentarer
Postat av: Göran

Tja!

Länge sen!

Har varit och klämt lagg i Sälen!

Mycket på jobb...

Allmänt sliten...

NU, toppen och på G!!!!

2010-03-02 @ 20:51:19
URL: Rhttp://

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0