El Diva vs Ikea dag 2


Det här klarar jag aldrig. Har jag mött min överman?


Herregud... herregud!


Nästan där... Fan den som ger sig!


Tah-dah! El Diva- Ikea 2-0!

Pust och stön vilken eftermiddag. Det var nästan att jag gav upp när denna möbel inte ville sätta ihop sig på rätt sätt. Det var bitar, skruvar och sågspån över hela golvet. Det luktade lite som träslöjd i mitt vardagsrum. Men eftersom jag inte hade mycket val var det vara att fortsätta och tillslut (2h senare men vem räknar?) var jag klar. Jag känner mig mäkta stolt. Min första riktiga (!) ikea möbel ihopsatt! Det ni! Det firar jag med en dusch följt av en kopp te framför tvn. Jag vet, jag är lite vild and crazy!

Dagens läxa: föjl ALLTID ALLA instruktioner som kommer med sätta-ihop-själv-möbler. Jag menar det, varenda liten bit, skruv och hörn ska matcha bilden för att det inte ska bli fel. 6 gånger fick ja ta loss, ta isär och göra om.    


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Snyggt...men hur många byråer kan man ha i en lite lya i NY....har du inte redan två stycken?

När pappa T kommer till dig så kanske ni kan gå och köpa lite pärlor som han kan ta med sig hem till mig.

Kram

2010-03-16 @ 06:30:04
Postat av: Pappa

Bra jobbat gumman, men att läsa manualer nää det är fegt:-) Det är väl bättre att svära, plocka isär ett par ggr eller..!??



Kertin! Klart jag tar med mig pärlor hem till dig, förutsatt att det inte är allt för många kg.



Nu är det bara 12dagara tills jag får Krama o Pussa på dig :-))



Puss Puss

2010-03-16 @ 09:13:10
Postat av: Jossan

Moster, inga problem med parlorna. Maila garna en lista ganska snart sa jag hinner kopa allt. Ang byraer sa kan man tydligen ha ganska manga men nu ar det nog for ett tag! Jag vill ju fa plats sjalv ocksa! :)



Pappa, du hade varit stolt over din dotter. Jag svor inte lite nar jag markte att jag hade gjort fel (och slarvfel var varst). Nej, da ar jag hellre en fegis ;)

2010-03-16 @ 13:48:29
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Thomas de é lugnt du får ju ha två väskor á 23 kg med dig.

//Kerstin

2010-03-16 @ 14:16:23

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0