skratt attack

Ni skulle ha sett mig idag. Jag har fått för mig att jag ska testa en ny slags yoga, en slags långsam power yoga (till skillnad från all annan super speedad yoga som finns eller??) Jag har inte varit sold på yoga tidigare men tänkte att nu är det dags att i alla fall ge det en seriös chans. 

Jag rullade bort vardagsrums bordet och la ut en handuk. Har man ingen yoga matta så får man tager vad man haver. Klickade fram den yoga-instructions videon som jag kände skulle passa, sänkte ljuset lite och tänkte att det skulle bli en 'mysig' stund. Riktigt så var det inte. Herre.Min.Gud. Det var ett träningspass som kicked my butt.... big times!! Jag var totalt genom svettig efter 5-6 minuter och mina ben skakade av värk. Vad hade jag gett mig in på?

Kämpade mig i alla fall igenom första halvan någolunda bra. Jag vill dock betona ordet kämpa. Min mysiga stund var det ju bara att glömma. När videon sen gick in på den andra halvan skulle vi lägga i en högre växel och på riktigt starta träningen. Jag höll på att sätta andan i halsen. Va sa hon? Var första delen av videon inte träning? Vadå uppvärmning? Jag var beredd att lägga av och hoppa in i duschen.

Jag fortsatte i alla fall att kämpa lite till tills jag skulle placera mig i en position som såg övermänsklig ut. Tjejen på videon gjorde allt så lätt men det fanns inte en chans att jag skulle klara det. Jag kom halvvägs innan jag föll ihop som en hög på golvet. Det roliga är inte att jag lackade ut över att ha misslyckats utan jag började skratta. Rak ut för mig själv skrattade jag. Jag tror att jag såg mig själv hålla på med något jag uppenbarligen inte riktigt kunde hantera och det måste ha sett galet roligt ut.

Jag gav upp. Jag kunde inte riktigt komma tillbaka i mitt yoga-mode. Sen gjorde kroppen så ont att jag nog inte hade kunnat även om jag hade velat. Men skam den som ger sig. Jag ska banne mig försöka samma program imorgon. Det roliga med träning är ju trots allt att se resultat, så jag tänkte att jag skulle försöka hålla detta upp och ser var det leder. Vad tror ni? Ska jag fortsätta eller hitta något nytt?



 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Säkert jättebra...men akta så du inte slår knut på dig själv och inte kommer loss.

Skämt å sidor yoga är nog bra på alla sätt, speciellt för stressade människor i västvärlden.

Kram K

2010-06-02 @ 06:34:38
Postat av: Liza

Låter härligt tycker jag :D Jag och Nina gjorde precis samma sak för några år sedan. Till slut sa videon att vi skulle stå på huvudet och då brast det.. :)



Good luck my dear!

2010-06-02 @ 09:37:22
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hahahaha! du är så söt. Mer sånt här! Fick lite andnöd när jag läste. Bra skrivet, levde mig in som bara den, det mest spännande jag läst på länge länge! och roligaste ;) puss på nosen

2010-06-07 @ 08:36:06

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0