mission

Okej, jag måste köpa en tekanna. Jag var riktigt sugen på te ikväll och kokade en kopp. Men ibland vill jag har mer än en kopp vilket var läget ikväll. Eftersom jag inte har en ordentlig tekanna så tog jag det jag hade; en plastkanna. Ni vet, en sån med deciliter och centiliter mått längs sidorna. Funkar helt ok- trodde jag! Glömde dock den lilla detaljen att värme får plast att smälta. Så när jag hällde i det kokande vattnet i kannan så såg jag hur sidorna sakta började sjunka innåt. Nu ser kannan mer ut som ett konstverk och kan inte längre uppfylla sitt syfte. Hur som helst funderar jag nu på att åka till Ikea i helgen för att inhandla både en tekanna och en ny plastkanna. Eller ska jag vänta till min Sverige resa och kolla kannor där??? Jag får spekulera mera!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vänta tills du kommer till Sverige, mamsen kanske har något i sina gömor :-))



Puss puss!

2010-06-16 @ 12:46:54
Postat av: Marianne & Kjell

Hej. Har mailat dej den 13:e och i dag. Hoppas någon har kommit fram. M&K

2010-06-16 @ 16:13:03

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0