I see you

Lite bakis känslor fanns i mig hela dagen igår på jobbet och utvecklade sig till grov huvudvärk under eftermiddagen. Efter några timmars vila kom jag i alla fall upp och iväg för att se den nya 3D filmen Avatar. Jävlar i min låda va bra den var. Symboliken var slående, vyerna var fantastiska och idén är bara så underbar. Den var så fin, gå och se den. Det är en upplevelse som jag tycker alla ska ta del av. Inte heller att förglömma de snygga 3D glasögonen man får. För er egen skull, se Avatar. Den är underbar!

Helgen började med ett pass på gymmet föjlt av mig nya favvo frukost; whole grain bread med peanut butter och en kopp te. Upp till 2 msk jordnötssmör om dagen är faktiskt nyttig, det innehåller massa bra protein, och tack gode gud för det, det är ju så mumsigt! Det är jätte fint väder idag med sol och varma grader så jag beger mig nog upp till Central Park för en lång promenad. Jag vill vara ute och njuta medan jag kan. Vad hittar ni på?

Kommentarer
Postat av: Peter

Nu har amerikaniseringen gått riktigt långt - jordnötssmör! Men det kanske säger mer om mina fördomar om amerikanare än något annat. Härligt att du njuter av livet och det goda som finns. Man ska ju ta seden dit man kommer, eller var det skeden?

Här i Stockholm är det alltjämt vinter även om det inte är så kallt. Dock mycket is på alla sjöar och långt ut i skärgården. Har åkt en härlig men blåsig tur idag från Gällnö till Blidö på blankis långa sträckor med en rejäl medvind i ryggen. Matsäck i lä på små öär och skär. Sovbuss tillbaka till stan.

Må så gott!

Kram Peter

2010-01-17 @ 22:08:50
Postat av: Liza

Jag vill ha vår så i väntan på den lyssnar jag på musik, skriver och går till gymmet lite då och då. Vill också vara ute och gå i parken - han kan man inte gå långt utan att bli tokigt snön har blivit mjuk - lite som sån där lush puppys eller vad tusan det nu heter haha.. du vet färgad iskross fast vår snö är grå-vit.



Loove

2010-01-19 @ 22:00:26
URL: http://entvatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0