Zeitgest the Movie



Det slutar inte att förvåna mig hur New Yorkers reagerar när det kommer snö. Under natten och nu på morgonen har vi fått ett lager snö samt en vind som, för mig, liknar vilken annan blåst som helst. Men nej, nu är det snöstorm och vi måste hålla oss inne. Skolorna har stängts och communaltrafiken har slutat funka. Inte mig emot eftersom jag är ledig, men på hallå? Vad är det frågan om? Klarar vi oss inte som stad om det kommer lite fjutt- snö? Förvånansvärt underligt om ni frågar mig. Man up NYC!

Men det var inte på grund av vädret som jag tittade in här. Jag måste uppmana er att se en film. Zeitgeist the Movie! Det här är en extremt kritisk dokumentär om religion, 11:e september samt massmedia. NI MÅSTE SE DEN! Jag lovar och svär på allt jag är att den kommer förändra er syn på så många saker. Det här en en otroligt viktit film att se och jag grämer mig över att jag inte sett den tidigare. Snälla, för min skull, se den här filmen. Jag ber er sällan att göra mig tjänster, men gör er själva en stor tjänst och se Zeitgeist. Ta 2h från ert liv och bara se den. Alltså gör det!!!! Mamma, du är ju bra på att få folk att göra saker, du måste se den (med P & J såklart) och sen får du i uppdrag att få alla du känner att se den. Det uppdraget får ni alla! Deal??? Bra!

Nu sticker jag till gymmet! Tjo!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lovar att se filmen och efter det kan jag uppmanna om jag tycker att fler ska se den.

Snöstorm.....länge sedan jag hörde att man stängde av en hel stad för att det kommer ner vita flingor.

Skönta du var ledig och kunde götta dig hemma.

Hörs i morgn på luren, nu säger jag go natt.



Kramis!

2010-02-10 @ 22:15:09
Postat av: Mumin

...ha ha ha...welcome to USA my friend...actually it's the media you can blame(or thank)for all the hoopla with weather...because, IF anything has gone wrong in the past due to a storm, you can bet your bottom dollar, they now will blow it up and out of all proportions in order to recall it, as soon as the first flakes are sighted, or the first wind felt

and start exaggerating and predicting of the most horrific things to come...

...anyway, up here we got a mere dusting, which as we speak already almost has melted in the strålande solsken we are having today...

..and I will check for the movie for sure..sounds interesting and enlightning...by the way, is it out on DVD or in the theaters or on TV or what???...sorry to be so ignorant...

Love!

2010-02-11 @ 15:01:10
Postat av: Mumin

....by the way..your pics still don't show up..what gives, have you gotten an answer to the problem..

2010-02-11 @ 15:03:29
Postat av: Jossan

Mumin, still no pictures, huh? There is definitely something wrong with the pictures I put up from my cell phone camera, even I experience difficulties with those, but the other ones should be alright. Weird. I'll talk to dad and see what we can do for you. Let me know if you'll be working this weekend, otherwise I'll give you call.

Love!

2010-02-12 @ 04:28:04
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0