Weekend!

Grattis på födelsedagen underbara, fina mormor. En liten fågel har viskat i mitt öra att du är på bättringsväg och att allt verkar toppen! Jag håller tummarna att vi alla ska fortsätta må bra och ta hand om varandra, ni mer än jag eftersom jag är här borta! Kram på dig och grattis!

En typisk söndag; plugg, promenad, plugg och sen film. Förmodligen en smoothie till det (om jag inte äter upp frukten innan). Skulle vilja göra er lite avundsjuka med att säga att våren har kommit hit. 12-15 grader i flera dagar och det ser ut att stanna, men jag ska hålla det för mig själv. Jag vet ju hur deppiga söndagar kan vara i alla fall, utan vår-mobbing från mig. Hoppas i alla fall att ni har haft en fin helg. Själv längar jag efter Stockholm så att jag dör. One of those days, you know!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack lilla vännen min. Det är inte så dumt att fylla år när man får hälsningar ända från NY.

Mamma, Peter, Kerstin, Lars-Åke och Lisa var här så det var en fin söndagseftermiddag även (du var med i våra samtal).

Jag tror att våren har kommit hit också fast inte så många värmegrader, men all snö på Lidingö är i alla fall borta.

Än får jag inte gå ut och prommenera måste vara extra försiktig den här gången. Får sitta inne och se på solen men dagarna och veckorna går fort och snart är det sommar och då skall jag kunna gå ordentligt hoppas jag.

Nej, nu har jag skrivit tillräckligt om mig själv.

Nu skall jag läsa dina andra bloggar vilka jag inte hunnit läsa sedan jag kommit hem. Det är så mycket jag missat



Många kramar och mycket kärlek och längtan efter dig.

Din Mormor

2009-03-16 @ 19:25:05
Postat av: Liv

Hittade din sida av en slump, nu ska jag åka till NY och skulle mer än gärna vilja ha lite tips och idéer på vad man kan göra?



Mvh Liv

2009-03-16 @ 21:22:19
Postat av: favvo farbror´n

El Diva, du befinner dig i en metropol som NY och längtar till en håla som Stockholm!?

2009-03-16 @ 21:27:58
Postat av: mumin

...haa...NY may be the big Apple and all that...but Stockholm is still Mälar Drottningen...att äpple versus en Drottning...ett äpple versus en Drottning...Hm..what's wrong here....yes you El P...

2009-03-17 @ 00:06:18
Postat av: El Diva!

Haha Jaa vad är New York mot lilla Stockholm :)

Okej Liv, snart kommer en guide till mina favvo ställen så som restauranter, uteliv, och shopping!

Kram

2009-03-17 @ 11:44:33
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Farbror´n

Ni säger det ju själva, HALLÅ!!!

lilla stockholm mot STORA NEW YORK!!!

Stockholm må vara en småmysig småstad, men det är just det där med småstad!!!

Ni é nog bara fast i någon form av exotiskt och nåbart, your not getting the BIGGER PICTURE HERE!!?



Hur kan man säga det utan att låta taskig, USA´s framsida (N.Y, Boston mm.) och Sveriges bakdel - Stockholm, så vänd ni rumpan till, om ni vill eller gör som gubben som stoppade in huvudet i rumpan och försvann...

I rest my case.

2009-03-17 @ 11:58:54
Postat av: El Diva!

Naa nu ska vi inte vara sa. Stockholm har mycket som New York inte har... trust me! Och jag alskar dem bada lika mycket... and always will!

2009-03-17 @ 15:57:38
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Farbror´n

Ja, jag håller med dig, även om jag aldrig varit i N.Y!!

2009-03-17 @ 16:28:46
Postat av: mumin

....well one last comment, and then I shut up...think about it this way...Ny should really be called Manhattan...as that is the only real hip area, the rest is slowly trying, but nah ..a long way off...and then there is Stockholm...there the whole city has charm, every little nook and cranny...

...oh and Boston we don't even mention..or to quote a famous man..prutt prutt...



...and what the hell are you complaining about El Diva...look how much mail you mget all the time...

tut tut...

2009-03-18 @ 00:54:16
Postat av: El Diva!

I beg to differ, I do not complain, and the onw time I did, it was before all the comments actually came... but now I'm happy as a bird :)Thanks to all!

Puss

2009-03-18 @ 01:37:35
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0