Söndags mys!


MIn spa utrustning


Vaknade och fick se lätt snö fall utanför mitt fönster. Hallå!? Jag har inte beställt snö... vad är det som händer? Hade ju planerat att prommenera i vårsolen. Det blev inte av men tog mig ut en snabbis ner till affären. Skyndade mig dock hem för det var riktigt ugg-ruggigt kallt. Har med gott samvete bara varit inne hela dagen. Behövde ändå plugga bort lite saker, och det känns mer ok att vara hemma om vädret inte är så fint utanför.

Har preics gett mig själv en liten spa behandling. Det är något jag verkligen tycker om att göra för mig själv, som kan pigga upp en deppig dag eller bara få mig att känna mig lite extra fräsch. Ikväll använde jag det för att motivera mitt pluggande samt få en bra start på den nya veckan. Min utrustning, från vänster till höger: (OBS! Alla produkter appliceras efter ett långe, härligt bad)

Lotion: Viktigt att smörja in sig efter varje dusch. Tog mig flera år innan det bler rutin men nu kan jag inte leva utan min  Vaselin Firming Lotion.
Havs salt: När budgeten stramar och jag inte har råd med bodu scrub, då tar jag havs salt och bladar med vanlig shower
gel. Det funkar utmärkt, precis som en body scrub.
Brun-utan-sol: Smörjer lite på dekoltaget och armarna för att få lite färg i det bleka vintermörkret.
Hårinpackning: Min nya leave-in mirakel kur för torrt och lockigt hår. 1 gång/ vecka försöker jag göra den behandlingen.
Läppar/nagelband: Elisabeth Arden 8 Hour Cream är oslagbar när det kommer till all around användning. Jag använder den till mina torra vinter läppar och mina nagelband. Funkar även bra på torra amrbågar och hälar.
Doft: MIn Rose-cream från Victoria's Secret avslutar jag med för att lukta lite extra gott.

Vad gör ni för att pigga upp er själva så här i vinter mörkret?

XoXo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en bra idé att göra sitt eget spa, något jag ska ta fasta på nu när våren är i antågan. Man känner känner sig lätt lite dammig när vårsolen kommer fram och det gäller att ligga i startgropen när det är dags att släppa ut kroppem.

Så ett spa ska planeras in :-)

Puss puss

2009-03-02 @ 20:37:42
Postat av: Göran

Du Mia, det är inte för att det snart är vår som du är dammig, det är för att du börjar bli gammal!!

Släppa ut kroppen, från vadå, en korsett eller!!??

Nääää jag bara skojar med dig, för du lär ju vara oändligt mycket mer vältränad än vad en annan är!!!

Visserligen är inte det någon direkt bedrift, men ändå!!

När du ändå håller på att fixa en SPA-avdelning, måste du ju bara ha en massör och det får väl bli Peter kan man tänka sig!? Får han också lite behandling eller är det som hemma hos oss!!??



Vi har faktiskt planerat att ha en SPA-dag/kväll först och främst för barnen, men jag återkommer i frågan!



Du El Diva, havssaltet gör det att man flyter lättare i badkaret så att man känner sig som om man gått ned några kilon och i sådant fall, hur mycket salt behöver man då!!??

Sen är det lite roligt att du nämner det, för vi kan inte heller leva utan vårt vaselin...

Håller fullständigt med dig beträffande Elisabeth Arden-krämen och vet du att på armbågarna brukar jag lixom fylla i läppformering och det gör verkligen susen!!

Vad jag gör för att pigga upp mig så här i vintermörkret, ja bl.a skriver en massa gojja på andras (läs Diamante´s!) bloggar!!!

Förlåt, men jag är bara lite uttråkad och det kändes som en rolig grej att håna och djäklas med er, förlåt...

God natt!

Farbror´n!

2009-03-02 @ 21:23:16

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0