Shake it up!

Om livet är så när det är som svårast så har vi inga problem. Efter en stor härlig frukost tog vi en promenad på stranden och sen låg vi vid poolen hela dagen. Och låt mig säga att jag verkligen gillar konceptet med all-inclusive. Det är första gången för mig men jag kan vänja mig vid det. Pool-butlers som serverar precis det du vill ha; mat, snacks, frukt, glass... you name it! Det är bara att be om det när du är sugen. Favoriten är nog ändå alla drinkar. Om något så kan Mexicananrna blanda riktigt bra drinkar. Favoriterna på dagen är Frozen Strawberry Daquiri, Mojito och Pineapple martini. Fräscha drinkar vid poolen. På kvällen håller jag mig till Apple martini och chocolate martini.

Här är några recept till er så att ni i alla fall kan låtsas att ni är här med mig:


Frozen Strawberry Daquiri
2cl ljus rom
1cl lime juice
is kuber
4-5 jordgubbar
1 tsk socker
Blanda i mixer och servera! Söt, fräsch och krämig.

Mojito
2cl ljus rom
pepparmints löv
½ lime
6cl mineral vatten
1tsk socker

Apple martini
2cl vodka
2cl äppel likör
2cl äppel juice
skvätt lime



Kommentarer
Postat av: mumin

...OK...I am ready...I am heading out onto my deck, with a strawberry daquiri...but hey what's this...it's pooring rain, and my umbrella does nothing to keep me dry...and it's almost minus grader...shit... I am so heading back in, and lighting my fire...one more time...but the drink is still good..

Cheers!

2009-03-29 @ 17:48:57
Postat av: favvo farbror´n

Oj oj, låter som om du kommer behöva träna extra hårt när du kommer hem, eller finns det Gym på hotellet och om i sådant fall, är det nyttjat av dig?

Ta en drink för mig också, de låter smaskiga!!?

Hälsa Uncle J!!

2009-03-29 @ 23:07:32
Postat av: El Diva!

Tack farbror. Har redan lagom mycket ångest, men var en snabbis på gymmet igår och sprang... Får som sagt ta tag i det när jag kommer hem! :)

kram

2009-03-30 @ 01:21:52
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: favvo farbror´n

Hihihihi, det är alltid kul att jäklas lite, även om det är tänkt att vara på skoj!!!

Hoppas du tar det på det sättet!?

Vad vore världen om man inte fick lätta lite på garden då och då, släppa lite prestige och allt annat man kan släppa, kanske tanken om att allt måste vara så iordning och tillrättalagt!!??

Njut nu ordentligt och ta tag i den andra biten sedan, there is always tomorrow!!?

Kram!

2009-03-31 @ 20:12:45

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0