Sakta går jag framåt...


Om man ändå kunde få vara så här snygg idag



Upp
och ner dag igår. Var och tränade på morgonen och det känner jag såklart av idag. Den här gången är det mina biceps och triceps som fått sig en redig omgång. Magen ska nog också inkluderas då jag har börjat träna med "hjulet", ett vanligt hjul som man, ståendes på knä, ska rulla ut och in. En av de värsta övningar jag vet men ack så effektiv! Jag gillar att träna på morgonen, lite för att få det gjort, men sen även för att kunna ta det lungt resten av dagen. Det hinns tyvärr inte med idag då jag har ett bibliotek och stort prov i finans som väntar. Kanske hinner med en joggingrunda på eftermiddagen.

Igår hände även något som fick mig till tårar. Jag sitter i skolan bibliotek och pluggar inför mitt prov på kvällen. Då kommer en kille fram till mig och ser jätte arg ut. Det ska även tilläggas att jag har varit hans tutor (hjälplärare) i bokföring/redovisning under hela terminen och nu står han framför mig. Jag visste att han skulle ha sitt slutprov samma dag så jag frågade såklart hur det hade gått. Eftersom jag lägger ner så mycket energi och tid på att hjälpa mina elever så vill jag ju såklart veta hur det har gått. Det visade sig att han att han inte hade klarat provet och nu skuller han det på mig! Fattar ni, har står mitt framför mig och har mage att skylla sitt misslyckande på mig. Efter att han hade kastat ur sig vad han skulle säga så gick han, och jag var helt stum. Jag vet att det inte är mitt fel någonstans och att det är så orättvist av honom att skylla på mig, men jag kan lixom inte hjälpa att ta illa vid mig. Det han sa gick rakt in och har gjort mig lite osäker. Jag vet att han inte har rätt att göra som han gjorde och jag ska spendera dagen med att fokuser på mig och mitt och bara glömma vad han sa.


Efter mitt prov igår kväll så blev det middag i Chinatown med min lärare. Det här är en av de absolut bästa lärarna jag någonsin har haft så det var väldigt trevligt. En liten pick-me-up efter en deppig eftermiddag. Nu mår jag bättre jag ska snart bege mig till skolan för att förbereda inför morgondagens prov (som även är det sista jag har). Shit, snart är det över och jag ska få vara ledig ett tag. Underbart underbart!

XoXo


Kommentarer
Postat av: Farbror´n

Man liksom vänjer sig, dvs. att eleverna försöker hitta någon annan att lägga sin oförmåga att klara av något själva, eller att stå för sitt eget misslyckande, NEEEJ inte kan det väl vara mitt eget fel!!?? Det måste vara lärarens fel, eller om det var skolans, möjligtvis busschaufförens fel, men mitt eget!!! ABSOLUT INTE!!!

Det är för sorgligt, men det är ju kanske inte undra på att han (eleven alltså!) behövde extra stöd, om inte annat för att ha någon att skylla på!!?

Kämpa på bara!!

2009-03-25 @ 17:01:05
Postat av: Liza

Så himla trevligt att du ringde mig idag :D :D :D Fick mig att längta ännu mer til äpplet och dig!

2009-03-25 @ 23:27:01
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: mumin

...OK...I think I have the answer to your sammanträffning with your elev today...next you see hin, walk up to him, and smile and say..'Ivan, I have the solution to your future school work.My aunt is coming down, and she'll make sure you'll be having no time between school and home work, as apparently it's on the homefront you are lacking practice...oh and by the way, she'll be here right after the break...so if I were you I'd start preparing...oh and one more thing, I sure am glad it's not me she is after...



...but seriously...just more preparation for more to come...it's called life learning and growing up...yet not fun when it hits..so sorry...



...still cold up here...where is Spring????

2009-03-26 @ 01:49:54
Postat av: Liza

Absolut den kostar 679 eller något åt det hållet. Vet inte om det fanns så många kvar men jag kan absolut kolla de. :) Pussssa!

2009-03-26 @ 18:07:08
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Liza

ps. Du har ju Zara där borta också.. i fall att den inte finns kvar alltså..

2009-03-26 @ 18:07:57
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Liza

hihi jaa gör det :) Det är fin fin! både party och vardag..

2009-03-26 @ 20:56:52
URL: http://entvatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0