Ibland har man det allt bra!

Välkommen till ett 20 gradigt New York. Japp, that's right folks, vi har haft 20 grader med fukt idag! Jag och A svättades som små grisar på väg ner till Union Square. Lite äckligt kan tyckas men vi var bara glada för värmen. Drog oss ner till East Village och Yaffa, ett dygnetrunt öppet café/bar/hang-out-place. Jäkligt nice att luncha på deras uteservering på bakgården. En mysig dag med mysiga vänner i mysigt väder, det tackar vi verkligen för. Sedan har vi också hunnit med Mani/Pedi + färgning av A:s hår, för att sedan komma hem, klämma lite frukt och sen dö i sängen. Jag har länge sagt att jag ska se Slumdog Millionaire men ikväll ska det banne mig bli av. Ni kan förhöra mig imorgon om ni vill!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hur avis kan man bli 20 grader mmmmmm låter helt underbart. Själv är det gråmulet och blåsigt värre idag, ska komma snö också säger man. I dag har Kerstin och jag varit på årets första trädgårdsmässa. Det är helt klart ett härligt vårtecken trots att hela trädgården är full av snö.

Puss

2009-03-08 @ 14:23:05
Postat av: Kerstin

Berätta om filmen när du sett den, jag tror att den är bra. Undrar lite hur det går till i NY, byter man från dunjacka till sommarkläder direkt....va skönt... att slippa det här med "mellan"- jacka. som man aldrig har någon.....

Kram till dig

2009-03-08 @ 16:24:14
Postat av: El Diva! (igen)

Haha just nu är det faktiskt lite så att man går från dunjacka till jeansjacka. Sedan får vi nog lägga till ett paraply också för i veckan ska det nämligen komma en del regn. Jag minns inte att "våren" var så här galen förra året men så länge det inte är jätte kallt så klagar jag inte.



Slumdog Millionaire var verkligen jätte bra. Jag har varit lite reserverad att se den men det var helt obefogat, den var väldigt fin. En del sorgsna ögonblick och scener men överlag en väldigt fin, bra historia. Jag tycker verkligen att ni ska se den om ni har chansen.



Kram och hoppas att ni har haft en trevlig helg!

2009-03-08 @ 17:23:36
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Liza

Nää, det här är inte helt ok. 20 grader. Kunde du inte har sagt -20 då hade jag mått lite bra av att vi hade 3 + och en jäkla blåst.



Puss puss!

2009-03-08 @ 20:14:49
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Göran

Det låter underbart!

Vi har haft allt möjligt, vädermässigt alltså, förutom snö!

Ha det bra!

2009-03-08 @ 21:57:23
Postat av: mumin

...yup 2o uppe här med, and perfect beach weather...although a bit too cold to test the water..so Tucker and I just walked and walked for miles on the beach, and had a lovely little picnic...but boy did I ever wish I could have hopped on one of the many horses that also were on the beach...they just flew bye with the manes and sand flying...and then returned along the water...looked like a scene from The Camargue in South of France...by the way, all the people I spoke to, ALL owned their own horses...even the children...no down spiral in economy there... at least not yet...must bring you there El Diva...

2009-03-09 @ 01:59:47
Postat av: Farbror´n

I would like to go there too!!

2009-03-09 @ 12:05:45
Postat av: mumin

...yup 2o uppe här med, and perfect beach weather...although a bit too cold to test the water..so Tucker and I just walked and walked for miles on the beach, and had a lovely little picnic...but boy did I ever wish I could have hopped on one of the many horses that also were on the beach...they just flew bye with the manes and sand flying...and then returned along the water...looked like a scene from The Camargue in South of France...by the way, all the people I spoke to, ALL owned their own horses...even the children...no down spiral in economy there... at least not yet...must bring you there El Diva...

2009-03-09 @ 16:44:43

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0