Helg!






Jag får såna vårkänslor när jag ser snön smälta bort


Nu är äntligen den tuffa veckan över. Men det har gått bra och jag känner mig nöjd. Tittar dock mot några lika tuffa dagar nästa vecka. Men det tar vi då för nu är nu och jag har helg. Firade det med en långprommis i parken. Det har gått och blivit jätte varmt och ska som tur är hålla i sig hela helgen. Hela 18 grader ska vi få på söndag. Vad sägs om det!? Kan tänka mig att mycket av min tid kommer att spenderas utomhus. Jag längtar (och har längtat) efter värmen.

Kvällen kommer dock bara att kläs i lugn. En hemma kväll med mys vore inte helt fel, men Ps föräldrar har precis kommit hit så vi ska nog ut på middag. Det ska såklart bli jätte trevligt. Kanske att jag hinner mysa efter det. Eller så somnar jag och det är ju inte heller nåt jag sätter mig emot :) Blir förmodligen middag på Inoteca här i vårat neighborhood.

Imorgon ska jag upp till skolan (observera att jag ska dit på min lediga dag) och plugga. Vore nämligen skönt att slippa plugga i helgen. Sedan kanske jag drar med mig någon ut och knallar, men det får vi se. Nu; ett varmt bad och sen Inoteca!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Göran

Kul att "se" dig igen, men skojar du om värmen som ni förväntas få!!?? Ni har ju sånt där vitt som vi inte haft på åtminstone ett par veckor!!??

Här är det visserligen vitt-fritt, men ack så blåsigt och jag undrar hur det ska gå att cykla i detta väder!!?? Jag får packa in wirren ordentligt med både hängslen och skyddsnät!! Alltså den whiskyn som jag förväntas bjuda på under kvällens herrmiddag!!

Om ni går in på Tobaksbolaget.se (tror jag!?) så kan ni bevittna dagens, som Magnus beskriver det, hedersgäst, lammet som vi ska stycka, tillaga och slutligen äta senare i kväll!!



Som sagt så blir kvällen allt annat än lugn och vi får väl se i vilken form gubben besitter i morgon!!?? Ojojoj mitt stackars huvud...



För övrigt blir det en lugn helg, med simträning i kväll och på söndag, gymnastikträning (söndag) och golf, ja såklart på söndag då jag inte lär vara uppe och iväg i morgonbitti!!!?



Kul att ni får besök, mindre kul att du måste plugga!! Tänk om mina elever hade fått/haft lite av dina instinkter och insikter...

Jaja, vad är väl en bal på Rosengård...



Nu ska jag sätta igång med mina husgöromål då jag inte har lust att göra dessa i morgon och inte tid på söndag!!



Ha en riktigt mysig helg på er och jag hoppas kunna förmedla lite bilder och även något skrivet efter och om kvällens begivenheter.



Farbror´n

2009-03-06 @ 14:54:45

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0