Childhood Soccer...




Idag
har jag haft kanske den bästa söndagen sedan jag flyttade hit. Det har varit en helt fantastisk dag i strålande sol. Kl 7 gick jag upp imorse och begav mig ut till Queens för att jobba på en fotbollsturnering. Inte så kul tänker ni men ack så fel ni har. Detta var en fotbollsturnering för Childhood USA (drottnings Silvias foundation) för fattiga, utsatta förorts barn. Turneringen fixades av en kompis till mig/oss så vi ställde upp som volontärer. Vi har haft 100 barn runt oss idag med gratis glass, dricka, mat, fotbollsspelande och mycket mer kul. Det har varit en underbar dag med glada TACKSAMMA barn i underbart väder med bra vänner. Vi har skrattat mycket samtidigt som vi har gjort en bra sak. Eventet hölls för att "raise funds and awareness" för Childhood i New York City. Alla barn fick träna och spela för att sedan få medaljer och t-shirtar, allt för välgörenhet. Allt som allt en toppen dag! (fler bilder kommer)

Sen har jag, sedan igår, en ny rumskompis då Patrik har flyttat tillbaka till Sverige. Oscar heter han och är en jätte bra kille. Han lagade faktiskt middag till mig ikväll och sen avslutade vi dagen och kvällen med en promenad i kvällssolen, längs vattnet. Jag säger det igen: en toppen fin dag! Nu kommer jag sova gott!!!

Trevlig ny vecka på er!

Kommentarer
Postat av: mumin

...I am baaack...famous line from some movie or other...actually..'They are baaack'..

so sorry I had to drop you in the middle of our conversation, but the old one was on the move, and since he is far from steady, one just drops everything and runs to his side...it is really cool, as I got the family to invest in a 'Teddy Com* and so I can watch him the whole time from another room...makes it so so much easier and also a lot less stressful...anyway, I did stop on my way home at the Harbor Light Inn as it is called, and got the info...will send it to your normal e-mail...

..by the way, I sure hope to see you this summer in one of those cool T-shirts...it's a dare...

...well done, and the best part is that you had fun while doing something good...way to go El Diva...

2009-06-01 @ 03:24:24
Postat av: Thomas

Josse! Vad du/ni är duktiga som ställer upp för Barnen.

Förstår att det är många som har det fattigt o svårt, så lite medmänsklighet, värme och några presenter måste vara Super för dom.



2009-06-01 @ 11:50:22
Postat av: el Prof

Kanooon!!!!!

Det kanske finns hopp om att dina föräldrar nån vacker dag får uppleva barnbarn!!??

Skojar bara!!!

En topenidé om jag får kommentera!?

2009-06-01 @ 21:55:25

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0