The make-believe

När jag bodde i Stockholm gick jag på bio kanske 1 gång i halvåret... om ens det. Här i NY snittar jag ca 2 filmer i månaden. Bara den här veckan har jag sett 2, bland annat den nya Harry Potter filmen samt en som heter Hurt Locker (handlar om en amerikansk soldat i en bomb-disarmerings grupp i Bagdad). Två väldigt bra filmer måste jag säga. Jag antar att ni håller med om att det är något extra att se en film på bio. Hela upplevelsen blir både bättre och starkare. Nu råkar det vara så att jag har en biograf praktiskt taget precis runt hörnet från min lägenhet, vilket i längden säkert kommer att bli oekonomiskt, men tills dess så gillar jag det. Och nej, en biobiljett i det här landet kostar lika mycket som i Sverige, så det kan jag ta mig råd till :)

Nu; sova. Imorgon; sola, städa, plocka upp syster på flygplatsen och sen njuta av hennes umgänge. Vet dock inte än vad vi vill hitta på. Vad jag dock vet är att det ska bli ännu varmare (30 grader är nog att räkna med) och ännu fuktigare (mer klibb tas INTE emot med öppna armar). Vad ska man göra?

XoXo    


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej tjejer

Solen skiner fortfarande på oss på Väddö. Mia o jag har precis varit hos....ja just det....gissa.

Nu ska vi ätat melon i skinka till lunch.

Kram från oss

2009-07-18 @ 12:36:56
Postat av: Liza

Melon i skinka, låter spännande.



2009-07-18 @ 20:41:00
URL: http://entvatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0