Syster och jag

Nu är hon här, min lilla (ganska långa) syster. Hon landade igår i ett hett och fuktigt Nevvan. Men lika glad för det var hon men gladast var nog jag! Lunch på stan följt av lite gluttande i butiker. Med tanke på jeg-lag och allt vad det innebär tog vi det lilla lugna igår och var på bio. Tredje dagen i rad för mig. The Proposal sågs (som jag förövrigt såg inspelning av upp i Boston förra sen-sommaren) med bl a Sandra Bullock. En mysig och rolig chick-flick som fick oss att somna gott sen.

Dagen har glatt spenderats vid poolen på taket. Solen skiner och förgyller våra kroppar. Hjälp vad jag mår bra när det är fint väder och jag får ligga vid en pool på ett tak i min underbara stad med min underbara syster. I couldn't ask for more! Snart ska vi dock gå och träna dessa små kroppar. Burn the fat skulle man också kunna säga :)

Tjo!

Kommentarer
Postat av: mumin

...I have been lazy with replies...men en trogen tittare...har målat hela decket och grejat med ett nytt blått parasol, och nu måste förstås all bytas till blått...så i går jäktade jag efter tyg till stolarna, men hittade inget..allt var mför stökigt och mönstrat och ush nej inte alls bra...men i dag fortsatte jag min shoppning(allt för att lilla My skall trivas riktigt bra här mellan alla jobb jag håller på och lägger upp för henne)och då kom jag på några jättehärliga frotteee handukar, som min granne nu skall tvätta(för eventuell krympning eftersom de är gjorda av bommull förstås,hennes ide, inte min, duh)och så skall hon sy liksom fodral till mina readan havande dynor dom jag tycker om, fast inte nu i färg förstås...clever,right..

and then I also am working on making the couch into a bed for her, and so far so good, and of course I have to empty out and put up shelves for her in the closet here in the livingroom...and then we have to tackle the boat also this coming week,and Dan is actually putting his condo on the market this coming week also...so it is really humming here with activities...oh and then that ass who lives on the top floor decided to clean off his porch...and guess where all the shit lanbded...you got it..on Dans and my newly painted porches and on my new umbrella...boy were we mad...so a lot of time got wasted just cleaning off everything...tjank God for a good vattenslang...well there you have my news..not much but at least a livstecken...and I guess I have to pallra i vät to see the proposal..had totally forgotten that was the one we stumbled upon up in Rockport...thanks for reminder...

..enjoy your sister and the sun and heat...soon enough we are back in fall and winter..

Kramar to both of you..

2009-07-19 @ 05:25:14
Postat av: Liza

Jeesus, tur att jag inte är med, då hade vi legat i solen och käkat chips istället för att träna.. hurtbullar..

:D men jag gillar er ändå juu :D



Love love love!

2009-07-19 @ 14:29:16
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Mamma

Låter som ni har precis sådana dagar man ska ha i eran ålder......NJUT AV LIVET kan jag bara säga. På Väddö har det regnat till och från idag men det är kvavt....ja ja inte som ni har Nevvan men för att vara Sverige så är det kvavt. Lars-Åke och Peter har fällt tre björkar, sågat upp det och nu hugger dom i lagom bitar till bastun i Tännäs.

Kram!

2009-07-19 @ 15:08:24
Postat av: El Prof.

Hi there!

Back home from everything, last night we were in Vallda, outside Gothenburg!!

Now we will have two days by ourselves before Lilla My and Rille with family will crash down on us until saturday and sunday!!

Bye bye!

2009-07-19 @ 21:28:46
Postat av: Kerstin

Nu är det kväll och så där lite små kallt som det kan bli en sommarkväll i Sverige, i havet är det endast 15 grader, lite för kallt för att bada.

Kram från oss på väddö

2009-07-19 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0