Januari depp... no more!

För första gången tror jag faktiskt att jag har fallit dit. Shit va allt känns tungt nu. Mörkret (även om vi har det bra mycket ljusare än Sverige), skolan (även om det bara är första veckan och allt är lungt), saknaden efter familjen (fick bra mycket mersmak nu när jag var hemma).

Nu gäller det att ta tag i sig själv och inte falla dit totalt. Jag känner att jag skulle kunna det om jag tillät mig själv. Men det varken vill jag eller har tid med så här kommer min lilla lista på hur jag ska hålla huvudet över vattnet och klara mig fram till våren och sommaren så allt känns lite mer positivt:

1) Träna! Det är det bästa jag kan göra för mig själv just nu. Endorfiner, starkare kropp, snyggare kropp och mer energi. Sen är det ett bra tidsfördriv samt ett steg bort från världen där man inte behöver tänka så mycket. Många, långa prommenader står såklart också på schemat.

2) Myskvällar! Jag ska unna mig flera myskvällar då jag tänder några ljus, dricker en kopp te, kryper upp i sängen och sätter på en fin film. Det kostar varken mycket i pengar, tid eller energi men det ger mycket. I alla fall till mig.

3) Spa! Det är inte alls jobbigt att tappa upp ett härligt bad, tända lite ljus, smörja in kroppen i härliga krämer men oj så bra man mår efteråt.

4) Vänner! Jag ska spendera mer tid med de vänner som jag verkligen gillar.  Jag ska inte slösa varken tid eller pengar på något jag bara känner lite halvhjärtat för. Vi vill inte alltid gå ut, ganska sällan nu för tiden faktiskt, men en film kväll eller en fika betyder lika mycket... nej det betyder mer.

5) Delmål! Jag tror att det är viktigt att sätta upp små delmål längs vägen. Det kan vara allt från att gå på bio nästa helg till att göra en rolig utflykt eller bara planera in sånt man mår bra av. Om man delar upp veckorna och månaderna i mindre greppbara delar så tror jag att det är lättare att se framåt.

Där har ni mina små tips på hur man kan klara sig igenom vinter deppen. Jag ska i alla fall försöka leva som jag lär. I'll keep you posted. Och sen tänkte jag att vi skulle kunna använda bloggen som ett forum där vi alla kan dela med oss med våra positiva uppmuntringar tillvarandra och där vi kan peppa varandra att klara den jobbiga vintern. Vad säger ni? 

XoXo 

Kommentarer
Postat av: Mamma & Peter

Vi kunde inte sagt det bättre själva. Deppning behöver peppning, den bästa peppningen kommer inifrån. Det känns lika tomt för oss när du har åkt tillbaka till NY, vi saknar dig. Vi är glada att du delar med dig av din vardag och dina funderingar så det känns nästan som vi är där eller att du är hos oss, eller hur?

Kram från oss i Fryksås.

2009-01-09 @ 21:32:48
Postat av: mormor

Vad rätt du har!

Din lista skall bli min också men kanske med ett något annat innehåll.

Jag ser dig framför mig väldigt ofta. Du har en sådan oerhörd förmåga att lyfta mig upp ur min deppighet önskar att jag kunde göra det samma för dig. Jag tycker precis som du att vi skulle kunna prata med varandra över bloggen mycket mer. Jag lovar försöka kommentera lite mer.

Förresten jag undrar om det var vattenskidor Mia och Peter skulle åka för så mycket snö fanns väl inte i Fryksås inte här hemma heller längre.

Puss och kram (från din just nu inte deppiga) Mormor

2009-01-10 @ 18:45:14
Postat av: mormor

Vad rätt du har!

Din lista skall bli min också men kanske med ett något annat innehåll.

Jag ser dig framför mig väldigt ofta. Du har en sådan oerhörd förmåga att lyfta mig upp ur min deppighet önskar att jag kunde göra det samma för dig. Jag tycker precis som du att vi skulle kunna prata med varandra över bloggen mycket mer. Jag lovar försöka kommentera lite mer.

Förresten jag undrar om det var vattenskidor Mia och Peter skulle åka för så mycket snö fanns väl inte i Fryksås inte här hemma heller längre.

Puss och kram (från din just nu inte deppiga) Mormor

2009-01-10 @ 18:46:35
Postat av: Hilal

Vilken bra lista! :) kanske ska man göra en sådan själv? ;) :D

2009-01-10 @ 18:51:45
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: El Diva!

Va härligt att min lilla lista piggar upp fler än mig, och det var precis det som var meningen. Kul också att ni blir inspirerade och vill göra egna listor. Vi kommer lätt att klara oss förbi Januari depp!

Kram

2009-01-11 @ 13:15:07
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Att göra sånt som man mår bra av är nog det bästa, det handlar ju om att prioritera. Har också en liknande lista men på min står det också att jag ska lära mig/pröva på något nytt, något jag har längtat efter eller varit nyfiken på. Steppa,surfa, läsa hela koranen,äta orm(nja...),plugga kinesiska, resa till NY etc.

Må så gott och kram

Anna

ps ska på middag till Mia och Peter på lördag och hoppas verkligen inte att dom serverar just orm...

2009-01-11 @ 15:23:28
Postat av: Jessica

nä ingen januari depp, I say januari pepp! :D

puss!

2009-01-11 @ 16:08:37

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0