Got Milk?

 

Vill
börja med att tacka ALLA för era fina, underbara kommentarer på det förra inlägget. Det betyder väldigt mycket att ni stöttar i vått och torrt, att ni är så positiva och upplyftande (speciellt när jag känner mig låg) och för att ni älskar mig för den jag är och är på min sida. När man är så långt borta från sin familj så betyder den här blogg kontakten mycket. Tack!

Gårdagen var en lugn dag. Träning på morgonen, plugg på dagen, bio och öl på kvällen. Det är ganska skönt att komma upp i bra tid även på en dag när man är ledig. Jag är inte den som sover bort halva dagen och sen bara slappar, så jag har upptäckt att morgonträning är en bra grej för mig. Då får man lixom träning gjord och sen har man hela dagen fri. Det är liksom over and done with.

Kvällen blev som sagt också lugn. Vi orkade inte ta oss ut och göra stan så vi gick på bio. Vi klämmde hela två filmer: Milk och Revolutionary Road. Henke och jag ville se Milk och Helena och ville se Revolutionary Road så vi såg båda. Bra lösning om ni frågar mig,och båda filmerna var jätte bra. Fast Milk var snäppet bättre. Om Sean Penn inte får en Oscar för den rollen så är det fel! Jag rekommenderar den verkligen till er! Sen blev det några öl på en pub följt av hemgång. En lugn, mysig kväll.

Mamma och Peter är i Italien för att åka den italienska motsvarigheten till vasaloppen imorgon, så vi håller tummarna för dem. Lycka till! Hur ser eran helg ut? Några vasaloppsplaner kanske? En bio kanske?

XoXo


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Godmorgon Josse, här behövs varken skidor eller skridskor, bara ett par skor på fötterna sen bär det av..som i mitt fall mot brevlådan..som tur var kunde jag ta tag i häcken (ha ha inte min), för det är "snor" halt. Urtrist rent ut sagt, det är knappt att mina broddar hjälper.

Det är lätt disigt och småregnar, men talgoxen kvittrar, kanske man kan låtsas att våren är på väg.

Kram till dig från mig.

2009-01-25 @ 10:49:42
Postat av: emily

Men vännen då! Läste inlägget nedan.. Förstår att det känns jobbigt nu men tänk sen när du har världens utbildning och kan få super jobb, tänk vem som springer med pengarna så och kan köpa grymma skor och impulsshoppa! Allt har sin tid och nu kanske tiden för dig är att prioritera plugg.. Jag kommer tex flytta hemifrån snart och då kommer jag leva på gränsen hela tiden, kommer inte finnas pengar över till annat än hyra, mat och grejer till E. Då kommer jag leva knapert men nu idag när jag bor hemma så har jag fördelen att kunna spara och köpa saker jag vill ha.. men som sagt, allt har sin tid och tiden börjar springa ikapp mig..



Vad beträffar kropps fikseringen så är den helt upp till var och en. Antingen som väljer man (tar ett beslut) att jag ser ut så här, och jag duger precis som det är! Det har jag fått göra, speciellt efter att ha fött ett barn och kroppen har förändrats som den faktiskt har. Självklart ska man träna för att må bra, men det ska aldrig bli ett tvång att man MÅSTE och att man gör det för att få en bättre självbild. Det enda man kan träna för att få det är sitt sinne. Tycker man att man är vacker så ser folk det och man utstrålar det också, är man osäker och inte tycker om sig själv, sin kropp så märker folk av det också. Allt handlar om att acceptera och du om någon, som är så fin som du är, vorde verkligen börja göra det. Många skulle dö för att ha kroppen som dig, ditt hår och ditt ansikte.



Bara så du vet...

2009-01-25 @ 12:23:12
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: El Diva!

Ja du moster, vi kan verkligen hoppas att våren är på väg snart. Det tror jag att vi alla skulle vilja. Den här veckan har vi haft så fint väder och ganska varmt så ett litet hopp har tänds i mig me så ser jag att det ska snöa i nästa vecka och då blir jag depp igen. Urtrist verkligen. Men vi vet ju att våren kommer, det är bara att hålla ut!

Kram

2009-01-25 @ 14:04:32
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: favvo farbror´n

Du El Diva!

Lite logiskt tänkande!!

Om vi inte älskade dig för den du är, vem skulle vi då älska!!???

Så vitt jag vet, känner jag bara en El Diva och den tjejen är inte riktigt medveten om hur go och bra hon är!!!

Sen måste jag bara kommentera Gamm-mosters bravader!! Jag fick en bild av en gammal tant som med broddar på fötterna ska ta sig ut för att hämta morgontidningen och jag lovar att mina smilband kommer att hållas högt uppe hela dagen, tack Kerstin!!!

FF!

2009-01-26 @ 08:03:17

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0