Go Mamma!

Mammsen och Petrus är i Italien och åker skidor. Marcialonga för att vara exakt. Det är den italienska motsvarigheten till Vasaloppet och är på 7 mil. Provinsen heter Trento och loppet startar i Moena och målgång sker i Val di Fiemme. Det finns också ett Marcialonga Light- lopp på 4,5 mil mellan Moena och Predazzo. Enligt säkra källor har Peter genomfört hela loppet och kom säkert i mål. Starkt kämpat absolut! Men den här hyllningen går till mamma som genomförde hela Light loppet, från start till mål. Hur bra som helst och jag är mäkta stolt. Hennes filosofi inför loppet var att starta och göra sitt bästa för att se hur långt det skulle bära, och sen att klara hela 4.5 mil är stort! Grattis! Jag hörde också att loppet vanns av en norrman så grattis till Skandinavien som krossade  :)

Själv har jag också rört på mig lite idag. Ett spinning pass var vad som orkades med, men shit va tufft det var. Ska snart bege mig ut på stan, fika med en vän och sen hem och plugga. Finns en del att ta tag i inför den kommande veckan och jag har såklart skjutit upp det mesta till sista minuten, så nu är det bara att sätta igång... eller snart! Finns lite sorbet glass i frysen som väntar om jag får allt gjort. Jag är en trogen anhängare av belönings-filosofin,man måste ju ha något att motivera sig med, right?!

Hur motiverar ni er? Vad är den bästa belöningen?

XoXo



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det vill du inte veta!!!!

Grattis till Mamma Mia och svikaren Petrus!!? Nää jag bara skojade, om Peter alltså, stark gjort av er båda!!!

Beträffande belöningar och sådant vill jag återkomma om i morgon då denna gamling behöver mer skönhetssömn än dygnet kan uppbringa...

God natt och sov så gzzzzzzzzzzzzzz...

2009-01-25 @ 23:01:46
Postat av: Anonym

Det vill du inte veta!!!!

Grattis till Mamma Mia och svikaren Petrus!!? Nää jag bara skojade, om Peter alltså, stark gjort av er båda!!!

Beträffande belöningar och sådant vill jag återkomma om i morgon då denna gamling behöver mer skönhetssömn än dygnet kan uppbringa...

God natt och sov så gzzzzzzzzzzzzzz...

2009-01-25 @ 23:01:59
Postat av: Göran

Ooops, det blev visst dubbelt i går!!

Jag ska ge mig in i belöningsbranschen senare under dagen, men först ska jag se till att Lovisa kommer till skolan!!

Kramar från FF!!

2009-01-26 @ 07:55:28
Postat av: favvo farbror´n

Ja hur motiverar man sig egentligen, det kan vara en svår fråga och ändå inte...

Hur motiverar man sig över huvudtaget att gå upp på morgonen, en morgon då Isbjörnarna har årsmöte utanför täcket och bara väntar på att få hugga sina vassa tänder i ens kropp!!? Det är nog så att man helt enkelt måste bestämma sig för att detta måste jag göra, hur dj*la tråkigt det månne vara!!

Nu för tiden har man en underbar familj som motivationsfaktor och då behöver man inte ens tänka på om man vill eller inte, det är bara att göra och se glad ut!! Ja man kanske inte alltid måste se glad ut förstås, men i barnens utbildning ingår att vara "duktiga" och växa upp till något bra och det är vi föräldrar som måste visa dem vägen och vara bra förebilder och hur skulle det se ut om vi bara struntade i saker och ting!??



Om vi pratar om motivationsfaktorer vad sin träning och ens kropp att göra finns det olika lägen i ens liv och det finns olika grader av mognad, samt det nedärvda. Man står ständigt inför olika vägskäl och beroende på vilka vägar vi väljer att vandra längs, kommer våra liv också förändras i den riktningen vars vägen leder till, dvs. om man väljer en väg som innehåller mycket träning och ett sunt leverne kommer det, enligt min tes, medföra vissa saker som t.ex en viss livsstil... Om man t.ex väljer att satsa på att bli så bra som möjligt på golf kommer det troligtvis medföra att man klär sig på ett visst sätt och det för att kanske bli accepterad av andra golfare eller att man känner att man faktiskt presterar bättre om man har vissa märken på kläder eller golfklubborna och bollar.

Hur kan det vara så, om man nu tycker att så är fallet? Jo, bl.a blir vi påverkade av vänner, reklam och på många andra sätt och/eller låter oss påverkas in i något vi kanske inte hade tänkt oss bli påverkade av!!??

För er tjejer är det inte lätt att inte titta på och låta sig påverkas av all den reklam och på annat sätt som trådsmala modeller och andra med dem påvisar hela tiden och då är det för mig förståeligt att man spenderar en massa tid på gymet eller vad man nu väljer att sysselsätta sig med.

Frågan är bara om man blir gladare av att se ut på ett visst sätt eller att till varje pris bibehålla en viss vikt och form på kroppen!!??

Med ålderns rätt har ett unns av självinsikt insmugit sig och jag blir inte lika stressad över att inte ha tid till träning som man hade för några år sedan, utan inser att var sak har sin tid och just nu är det barnens tid!! Vad jag anser är viktigt för mig är att jag en gång per vecka (under säsong) hinner gå en runda golf, dvs. i den mån väder och resor tillåter...

Vad mat och andra godsaker beträffar har jag börjat leva efter mottot att man måste unna sig vissa saker även om det skulle innebära att man går upp nått gram i vikt eller så...

Jag tror att man kan göra en lista på vad man vill ens liv ska innehålla, oavsett vad det kostar och är det så att bakverk, vin eller chips mm ingår i denna lista så får man kanske bejaka sin inre röst som säger sig behöva dessa "livets tillbehör" och då kanske man inte kan hålla det midjemåttet man kanske önskar, men man kommer troligtvis må mycket bättre med sig själv och känner sig mer nöjd mig sig själv och således sin kropp...

Usch, jag skulle kunna fortsätta pladdra om detta hur länge som helst, men nu var det så att jag är hemma med febersjuka barn och då kanske jag skulle lägga ner mig själ på dem nu...

Slutklämmen är att, om man väljer att dricka öl, äta godsaker eller annat som påverkar ens kropp så att den kanske i slutändan förändras, gör då det med gott samvete och inte som så många gör, dvs. man festar ena dagen för att sedan våndas och gå och tokträna!!!???

Sunt förnuft regerar!!!

Puss och kram!!!

FF!

2009-01-26 @ 13:01:41
Postat av: favvo farbror´n

Tycker ni é för dålliga asså!!!

Ska det vara så svårt att visa El Diva litta uppskattning!!??????

Kramar från du/ni vet vem!

2009-01-26 @ 21:33:11
Postat av: Liza

Nej, men jag tror att du gjorde det tillräckligt för det här inlägget ;)

2009-01-26 @ 22:16:28
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: favvo farbror´n

Okay, jag förstår!!

Ibland är det svårt att hålla en jämn nivå, dvs. att vara lagom...

That´s the way it is!!

FF

2009-01-26 @ 22:50:24
Postat av: El Diva!

Haha, ni är för gulliga som tänker på lilla mig :)

2009-01-27 @ 00:18:49
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0