BOM!

Och nu har vi en ny president! BOM! Antligen sager jag, och kanner mig upplyft och spirituell! Detta ar en dag for historiebockerna, allt med Barack Obama ar for historiebockerna! Denna hogst speciella dag marks inte sa mycket pa gatorna men jag kanner pa mig att det finns inom alla. Sitter i skolan sa jag har inte en chans att titta pa det live, men jag far kolla runt pa internet senare ikvall nar jag kommer hem. Kanner pa mig att det kommer att vara den storsta och formodligen den enda nyheten pa flera dagar! Far noja mig med att blogga lite sa lange.

Som ni kanske redan har last pa Unique bloggen sa gick hemresan igar allt annat an smidigt, men jag kom ju hem, tillslut och det ar ju det som raknas. Har en relativt lugn vecka framfor mig med ganska lite skola och plugg sa jag tankte trana en del och ta det ganska lugnt. Det ska bli fint vader hela veckan sa prommenader runt Manhattan ar nog att rakna med. Planerar nog en utgang till helgen ocksa, men de ar langt tills dess sa vi far se.

Vill ocksa passa pa att gora en liten shout- out till min kara far som har gatt och skadat sig i benet. Nagon muskelgrej tror jag att det var och han ar nu manad att vila i flera veckor. Tycker sa synd om honom eftersom han (och typ alla han kanner) ska aka upp pa en skidhelg snart. Stackars lilla pappa far snallt titta pa :( Efter golf maste skidakning vara pappas favorit i hela varlden, sa jag kanner besvikelsen. Puss pappa! 

Nope, nu vantar mer ingeting. Har verkligen nada att gora, men inte kan jag se President grejen for det. Sa jakla typiskt och orattvist! Men men, vad ska man gora!?

XoXo

Kommentarer
Postat av: din enda faster

Hejsan svejsan, jag blir lite avudsjuk att du bara kan åka över till Solweig så där det skulle jag också vilja kunna göra, vet inte om det kostar lika mycket för dig som det skulle göra för mig.

Jag skull vilja att det kom mycket snö här också för det blir ju ljusare då eller hur.

Obama ja, såg på TV och hela folksamlingen som var där var helt outständing man såg det formligen kryllade av folk. Jag tror också att det kommer att bli bättre i USA men han kommer att få det jobbigt, men jag tror att han kommer att klara detta.

Som du säger detta måste komma i historieböckerna för detta är en sensation.

Ha det så bra så hörs vi.

kram från din enda faster

2009-01-21 @ 15:10:00
Postat av: Favvo farbror´n

Hejsan min lilla solstråle!

Hoppas att du ändå hade saker att göra, dvs. om det var förseningar som gjorde att resan inte var den allra smidigaste!?

Jag pratade som hastigast med din far igår (påminde om dotterns födelsedag och inte enbart honom!!) så jag fick nog inte all fakta om hur skadad han är!

Jag förstår att han INTE åker skidor till helgen i alla fall och jag sa att han fick boka ett fönsterbord och hålla platser till de andra i baren.

Nä, skämt åsido, det är ju jättetråkigt för honom då han tycker det är så in i vassen roligt att åka skidor, samt allt annat som han aktivt håller på med!! Han kommer att klättra på väggarna framöver om jag tolkar saken rätt!!?

Kan bara hålla med om Barack Obama och (som jag tog upp på min blogg) tror att han verkligen kan göra skillnaden för oändligt många människor, dvs. om han får tid och förtroende nog!!?

Måste kila vidare, men jag hoppas att din dag blir toppenbra och att du får möjlighet att se nyheterna!?

Kramar!!

2009-01-21 @ 15:44:59

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0