Husmor Josephine till er tjänst!

allmän begäran (och eftersom jag lovade det) så kommer mitt pannkaksrecept. Som E skrev i kommentarsfältet så ska jag nu bli mer husmorlig. Jag ska börja laga mat (billig och bra för studenter) och jag ska tipsa er om lite runt huset grejs. Och jag vill också passa på att förklara mitt shoppande för några dagar sen eftersom ni vet att jag är en fattig student. Koftan köpte jag av min vän för 2 dollar innan hos skulle lämna in den på secondhand affären. Ringen kostade 4 dollar och armbandet 9. Solglasögonen var lite dyrare men man kan inte INTE köpa äkta YSL när tillfället presenteras. Det här med att köpa och byta grejor med sina vänner är ett jätte bra tips om man inte har så mycket pengar att lägga på shopping. Det är mitt första officiella husmorliga tips.

Och här kommer nr 2: Mitt pannkaksrecept.

1 ägg
1,5 msk krossade linfrön
1 dl grädde
½ dl vatten

Rör om och låt stå ett tag då smeten tjocknar lite. 

  


Första pannkakan med grädde och hallon.
Efter den stora pannkakan ville jag göra mindre:





Jätte gott men extremt mättande. jag menar väldigt väldigt mättande. Testa!

Har precis kommit hem från Brooklyn. Vi har varit ute med massa hemlösa hundar. Absolut veckans bästa gärning! Ikväll blir det middag med vänner och sen Grammy Awards!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Wow jag är verkligen impad :-) Dom ser jätte goda ut och jag ska helt klart testa det receptet.

Låter som du haft och kommer ha en bra söndag med goda vänner och gärningar.

Själv sitter jag i soffan och tittar på Kalla Fakta som även denna vecka behandlar detta med att flera länder plockar dun på levande fåglar som är förbjudet. Nu håller man på att säkerställer hur IKEA's dun polockas, om det är på levande eller döda fåglar. Vi får se vad det slutar.

Ha en trevlig kväll och ät något gott önskar Mamsen.



2009-02-08 @ 19:50:49
Postat av: Rickard S

OOOh, dom där får du gääärna göra till mig :)



Äta pankisar å sen god gärning på det. Kan inte bli bättre



Puss å kram.





PS. Tack för gratulationen på min dag

2009-02-08 @ 20:42:48
Postat av: Mormor

Nu har jag kommenterat fel blogg men vad gör det när nästan allt man frågade om kom i denna. Det ser väldigt gott ut. Nu skall jag se till att få hem grädde och krossade linfrön. På onsdag blir det pannkaksbak hos mig.

Nu säger jag god natt och många kramar

mormor

2009-02-08 @ 20:56:09
Postat av: Göran

Det ser faktiskt riktigt läckert ut, men en stilla fråga så här på söndagskvällen, hur har du gjort innan!!??

Jag menar det du skrev om att NU ska du börja laga mat!!!!??

Bli inte arg på mig eller så, jag bara undrar lixom?

God natt min skatt!

Favvo farbror´n!?????

2009-02-08 @ 23:01:27
Postat av: mumin

...pannkakorna får du gärna göra när kommer upp..det ser jättegott ut...

..and then my big question is...I really want to hear a bit more about the dog walking hemlösa hundar bit...please do fill us in...in detail..

2009-02-09 @ 00:41:10
Postat av: Göran

Håller med föregående skribent, hemlösa hundarnagrejen är man nyfiken på och vill gärna höra mer om!!?

Lite som Mumin då hon tog hand om sina kära Greyhounds, fast då tog hon över dem helt och hållet!!

2009-02-09 @ 21:43:06
Postat av: emily

hihi :) va duktig du är då!! Riktigt riktigt husmorlig!

puss

2009-02-10 @ 23:43:00
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Favvo farbror´n

Du El Diva!

Det är inte bara den som skriver inläggen som ibland kan bli otålig, vi kommentatorer kan också bli lite trängtande efter mer...

We´re waiting, but no rush...

FF!

2009-02-11 @ 11:33:22
Postat av: El Diva!

prov idag.super busy men kommer snart tillbaka. lovar

2009-02-11 @ 11:55:13
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0