Change of plans...

Det är fint väder idag. Fast inte fint som jag skulle vilja ha det. Solen är inte riktigt framme men det är ganska varmt. Det är mest molnigt med +5 grader. Tänkte gå ut på en prommenad och det är definitivt tillräckligt fint väder för det, men 2 kvarter bort så kände jag några pyttesmå dugg-reng-droppar och då vände jag direkt. Så gärna ville jag ju inte prommenera. Har istället städat mitt rum och ska snart plugga lite. Får ta mig ut lite senare när det inte duggar längre och då njuta av värmen (!).

Imorgon ska det dock bli 12 grader!!! 12 grader är ju vår! 12 grader och sol, så ser söndagen ut här och jag längtar. Vi ska ut till Brooklyn och gå ut med hemlösa hundar. Japp, det är en volontär grej som min vän vill att jag ska följa med på, och om det ska bli fint väder så vill jag ju vara ute i vilket fall som helst.

Ska ner till Union Sqaure senare och gå på Farmer's Market, handla mat på Whole Foods och strosa bland sköna människor och kanske dicka kaffe på en parkbänk. Middag ikväll blir pannkakor. Man måste ju lyxa till det på helgerna och rycka upp sig så gott det går. Har fått ett smarrigt recept av en kompis som innehåller linfrön så det måste inhandlas. Bilder på mitt matlagande och förhoppningsvis ett mumsigt resultat kommer imorgon.

XoXo


Kommentarer
Postat av: Göran

Kanon med volontärhundrastare!!!

Linfrömat, hmmm jag är lite skeptisk!!?

Jakob lagade maten hos oss idag och "han" bjöd på biffar, bakpotatis och en varm salladsspecial som kanske inte är den allra nyttigaste, men väldans god!!

2009-02-07 @ 23:57:45
Postat av: mumin

..oh man ..do you really think I'll fall for that lame excuse El P, just admit you don't have a clue about designers and such stuff...and for your info..this is how you spell nucklehead..for a moment there I thought you were talking about nuclear stuff...which of course did not fit in, but then again no more than YSL bit...



...hey El D..I happened to take my girls to see the movie Dog Hotel..and here you are starting up on the same venue..you go girl, as there must be millions of homeless dogs roaming around NY, needing a little bit of love and caring...and if the group that does this, needs leashes and collars, I have a few I would like to donate...just remind me when you come up here...



...and here's our weather report...sun sun sun...but not as warm as down there, only plus 9, (compared to Florida where it's 25,ugh)...and turning colder again tomorrow..and the dratty thing is of course the roads and sidewalks...black black black,(very depressing looking)and totally unsuitable for a little ,low to the ground white dog to be out and frollicking in, not even walking

about in, so a trip to the beach is my plan for today...yeah you read it right EL Professore...BEACH...take that...tit for tat...



...and what is 'warm sallad special', sure doesn't sound so good...



2009-02-08 @ 16:21:22
Postat av: emily

Hihi gulle!

Creme brulle är skit lätta! Masso av äggulor och socker typ. haha. Men kolla på internet, finns ju massor av gott! Tycker allt du kan ta och bli lite husmorlig tills jag och L kommer ;) haha.

Puss!

2009-02-08 @ 17:28:31
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Mormor

Nu skall jag sitta och vänta på matlagningsbilder.

Pannkaka är bland det bästa jag vet, snälla skriv ner receptet (men det är väl bara att byta ut mjölet mot linfrön eller)?

Man behöver ju inte äta havregrynsgröt varje dag även om jag tycker det är gott och är nyttigt.



Nog är jag glad för din skull att vädret börjar bli bättre (sol och varmare) här är ju varken vinter eller vår, vet inte vad man skall kalla det för "klimatförändringar" låter inte klokt. Men någon störning är det.

Hoppas att din söndag blev så bra som du beskrev den. Finns det många hem för herrelösa hundar i NY? Är det studenter som arbetar som volontärer eller?

Det blev många frågor

Nu säger jag god natt från mig

och god morgon till dig från mig

Massor med kramar

Mormor

2009-02-08 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0