JL at work!


Kontoret

Nya golf kollectionen 2010


Spring-Summer 2010

Vilken första dag jag hade på J.Lindeberg. Rätt på från första sekunden, inget mjäkande här inte. Varför jag blev anställd var för att de inte har tid att sköta sin pr och marknadsförning så det är min main business. Jag har blivit ansvarig för just pr vilket såklart känns både kul och spännande! Eftersom det här är ett showroom betyder pr att man jobbar mycket med stylister för att få ut kläderna i olika tidningar, till olika shoots, samt till kändisar för olika events. Det gäller också att få hit inköpare från hela världen så att vi också får ut kläderna i butiker. Det är mitt jobb att se till att det sker!

Redan igår hade jag två egna möten med stylister. De kom och gjorde "pulls" för olika shoots samt beställde olika grejor till kommande event. Uppföljandet på det innebär inventarielistor, kontrollering så att alla får det de ska ha, kontrollering så att vi vet vad vi har skickat iväg och att vi sen får tillbaka rätt saker, samt se till att alla kläder omnämns rätt i alla publicationer. Det här är alltså mitt jobb och jag har kastats in i det snabbt.

Hann också ta lite pauser och browsa runt bland kommande kollektioner, racks och look-books. Får inte ta allt för många bilder på 2010 saker än, men jag tar så många bilder jag kan! Mer kommer! Nu måste jag sticka... inventarielistorna skriver inte sig själva!

Kommentarer
Postat av: El Prof.

Ojojoj, härligt och samtidigt lite pirrigt kan man tänka, in i hetluften bara så där!!

Golf-collectionen såg nice ut...

Lycka till!!!

2009-08-15 @ 19:03:13
Postat av: Rillemannen

Vilket häftigt jobb. Hur mycket skulle du jobba där? kommer du jobba kvar i skolan oxå eller hinner du inte med det nu när du fått detta jobb?



Hade en spelning igår hemma hos ett kändis par ca 60 pers. Satan va dom festade :-)

Trodde min bekantskapskrets var duktiga på å festa men det här var "all time high".

Ett å annat skvaller har jag också men det får du höra när vi träffas :-)



Annars mår julia å vi också för den delen bra. Jag försöker planera lite smått på en visit över till dig & Solveig nästa sommar, en det e ju långt kvar till dess & allt kan ju hända. (man kanske blir miljonär).



Sköt om dig & bara så du vet så läser katta å jag din blogg men vi e sparsamma på å kommentera.

2009-08-16 @ 11:59:58

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0