Predictability...




Mandag, regn, gratt humor, allmant trott pa livet. Kanns sa typiskt att det ska regna nu igen. Pa en mandag, kul start pa veckan. Lite poetiskt dock... mandagmorgon, regn, depp... ja ni fattar grejen. Trist efter en san fin helg. Igar var jag i och for sig bara hemma och slappade. Stadade lite, kollade pa nagra filmer och forsokte kyra pa mig till skolveckan. Det var typ det.

Saknar Sverige massa nu ocksa. Eller kanske inte Sverige som land men familjen och mina vanner. Att bara fa komma hem och bli lite omplyssla. Att fa ha en vecka i sommar da livet ar lite lattare, da jag kan glomma for en sekund att jag ar en fattig student som kampar mig fram i den stora vida varlden.
Jaha, suck, va kul det har var!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Farbror´n

Jag vet inte när din termin tar slut, men man får kämpa på och så...

Du borde tänka tillbaka på tiden i Mexico och det fotot av dig tillsammans med delfinen, den borde kunna ge dig en liten boost för att klara av den sista tiden!!?

Om det är till någon tröst för dig, är vi för stunden rätt fattiga också, åtminstone penga-fattiga!! Förra vecka spenderade vi ungefär 3.500 spänn på våra djur, eller rättare sagt på några av dem!! Smillan blev vaccinerad (500:-!). Marsvinen var inne och blev undersökta (500:-) och en av dem fick stanna kvar över natten (2450:-)!!!

Dessvärre gick den andra (Mimmi Meliss) bort i går och jag vet inte hur Tina Timjan egentligen mår!!??

Tjing!

2009-04-21 @ 15:53:14
Postat av: mumin

...hörru lilla gumman...after the week you had, with all inclusive, just had to lift a finger to get upp passning,and at no cost to you, you most certainly have no right to be kinkig och grå, shame on you...

...hm, maybe you just wanted to get up our dander so to speak, oh well, you succeded, din lilla filur...

...but you starting to long for home is only natural

with summer just around the corner, but it really is not that much longer until you get to see them all, so cheer up...first comes Valborg, and then in a little bit Midsommar and you'll be off...



..by the way, is your father coming to NY for his biggie, in order to escape..if not, do tell him you could really use his love and hugs, and that just might bring him over...always worth a try...parents fall so easily for a little cry on the shoulder bit...



Until then, A Big Hug from me!

2009-04-21 @ 16:38:33
Postat av: favvo farbror´n

Är det till dig gubben ska!?

Då kommer vi också!? Neehh, kanske inte ändå...

Another time maybe?

Bye!

2009-04-21 @ 19:51:54
Postat av: Anonym

Va??? nej jag tror inte att pappsen kommer hit. Det ar i alla fall inget jag vet nagot om. Jag skulle dock inte alls ha nagot emot om han kom och halsade pa :)

kram pa er!

2009-04-21 @ 22:21:37
Postat av: mumin

...well no, I do not know any more than you guys about 'pappsens' planer, men ville liksom bara sätta a bee in his bonnet so to speak, and a little crying from his fav daugter , just might do the trick...so cry El Diva cry...'pappa kom hit snälla du'...'I really really need you'....

...hallo...I don't hear any crying...do you Grodan..???..oh good....

2009-04-21 @ 23:41:57
Postat av: favvo farbror´n

Den ända jag hör gråtandes verkar vara du Mumin!!

Pappsen har nyligen varit på resande fot och inte allt för länge sedan var han i USA och "hängde" med sin dotter! Mig veterligen kostar allt pengar och om pappsen nu inte sk*ter ur sig pengar, tror jag att han kanske väljer att stanna i gamla Svedala, fast å andra sidan vem är jag att säga vad pappsen ska eller borde göra!?

Fast som dotter borde ju du veta vart och vilka planer din far har för sin "stora" dag!?

Ha en toppdag!

2009-04-22 @ 07:46:55
Postat av: Jossan

Grejen är att jag inte ver någonting faktiskt. Allt jag vet är att han inte vill stanna hemma (han kanske menar lägenheten)... han vill nog inte vara mittpunkt för allas uppmärksamhet. Men vad han än väljer så blir det nog bra :)

2009-04-22 @ 13:40:48
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Farbror´n

Ja, vem vet vad den gamla gubben kan tänkas hitta på!?

Ni som har mer fysiskt närvarande kontakt med honom, har han varit snål, eller på annat sätt påvisande att det är något på gång!?

Kanske beger han sig till Jossan ändå och att hon lajjar med oss som om hon inget vet!?

Ja ja, vad är väl en bal på...

2009-04-22 @ 15:31:41
Postat av: mumin

...oh man, what a bunch of saps you are...trips to NY are not oöverkomliga, of that I am sure...just as sure, that 'pappsen' kan klara det, och så bo fritt ett par dygn hos sin dotter...ingenting märkvärdigt alls,bara komma ifrån, och hellre än att sitta ensam nånstans, vore väl att dela dagen med hans äskade unge...

...and the reason I keep harping about it, is this...just in case HE has not quite decided yet, what or where to go, maybe these little mails gives him a push in the right direction, and at the same time, makes El Diva a little less 'sad and gray' as she put it...

...you know me, or maybe not, come to think of it...

...but for me, hopes springs eternal...

...sun today...yippeee...

2009-04-22 @ 16:28:26
Postat av: .

..... Oj oj va nyfikna ni är, tror ni inte "gubben" är gammal nog att själv bestämma vad han vill göra..!?

2009-04-22 @ 19:03:50
Postat av: mumin

...ha ha and once more ha ha...what WE all really think is that 'gubben ' maybe is TOO old now...and we all know what happens to 'gamla gubbar'...yeah...a slight memory loss sets in...and they need all the help they can get...so my Darlings up there in Lidingö...please please make sure you are around, and help this 'gamla gubbe , safely across the street...

...a squashed Groda in the middle of the road is a sad sight indeed......

2009-04-23 @ 03:45:53
Postat av: ..

Hmm Mumin... Känns detta talesätt igen.

Genom sig själv känner man andra!!! Hi hi hi

2009-04-23 @ 09:31:55
Postat av: mumin

...hah..sist jag kollade var jag en Dragon...not a Groda, and I have yet to see a squashed Dragon in the middle of the road..hm,where as I have seen ooodles of little Grodor..platta som pannkakor...

2009-04-23 @ 18:24:53
Postat av: Farbror´n

Hey Dragon!!

We who are not that old, has certainly not seen a dragon run over by anything and in your days and time I didn´t think there were roads!!?? There might have been dragons though!!?

2009-04-27 @ 13:33:59

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0