Eftersmak...



Så här kommenterade kära favvo farbror i förra inlägget:

Ja vad ska man säga!!!???
Sådan moder sådan dotter
eller att äpplet inte fallar så långt från trädet osv.
Ni förstår vad jag menar, jag refererar till El Divas båda föräldrar!!

Vi pratar solbränna - Båda
Resor! - båda
Ett liv, lite mer än andra - båda
Att hålla sig i trim - båda
Tänka på vikten-hålla sig i trim - båda??
Ansvar för sitt barn - båda!
Antagligen ge lite extra fickpengar till sin dotter - båda?
Klädmedvetna - båda
Kommer antagligen bli sura på FF - båda!?

Jag ser och läser så mycket Thomas och Mia i El Divas leverne och skrivande.
Det låter för mig (som varit inne i skiten - plugg!!) som att ditt liv och leverne inte går ihop med det liv jag och Lotta levt under de åren som vi bevistade Universitet och lärarhögskolor, visserligen hade vi under mina studier fått Jakob, men det känns ändå som att du har det ganska bra och det är jag glad för. Jag minns hur vi åt pasta och tomatsås relativt ofta och att fika ute på stan fanns inte, än mindre festandet!!
Kul att du ger dig möjligheten att göra allt detta!!
Jag menar det verkligen, du ska vara glad att vara den du är och med de föräldrar du har, måna om de båda och sen verkar ju Peter vara en rätt hyvens kis också så måna lite om honom med.

Ha det toppen och gå nu inte i klinch för det jag skriver, var glad för att du har möjligheten!!


Haha kära FF, jag kan inte annat än hålla med i det du skriver. Att mina föräldrar är väldigt lika i många anseenden är något jag har sagt länge. Jag tror dock inte att de är lika villiga att hålla med, men nu är det vi som bestämmer tycker jag. Till det andra du skriver säger jag tack och jag vet. Jag vet vilken möljighet  och hur priviligerad jag är att göra det jag gör, speciellt på det sätter jag gör det. Mitt liv är ljusår från dåligt och jag försöker verligen njuta varje sekund. Jag vet också att inget av det här hade varit möjligt om det inte var för mina underbara föräldrar. Ni vet säkert lika mycket som jag vad de gör för mig varje dag och hur de ställer upp på alla möjliga (och oftast omöjliga) sätt. Jag kämpar för dem lika mycket som för mig själv och jag tar verkligen inte det här för givet. Det hoppas jag att ni vet. Att jag sedan lever ett gott liv kan jag inte heller neka. Visst har jag chansen att leva bra med utgångar, bruncher och en och annan shopping pryl. Man kan ha det mycket mycket värre. Visst kommer det dagar då jag önskade att jag hade det bättre, att jag hade mer pengar, men i slutet på dagen är jag väldigt tacksam för det jag har och vad jag gör. Även om jag ibland (läs oftare än jag vill erkänna) önskar att jag hade lite mer vad andra har så skulle jag inte vilja byta med någon i världen. Jag har allt och mycket mer, mycket tack vare mamma och pappa. Jag är glad för möjligheten att leva det liv jag lever och jag försöker varje dag att leva upp till det.

Oj, det blev lite djupt. För att gå till något lite lättsammare så har jag ett tips för dagen; Lindts mörka choklad med chili. För er som tror att det smakar chili så har ni totalt fel. Det smakar helt vanlig mörk choklad tills du sväljer då det kommer en svag hetta i munnen, som om man ätit något starkt. Men det är en positiv känsla, det passar lixom bra till den mörka chokladen. Jag är djupt troende på att belöna sig själv lite då och då så nu är min nya belöning Lindt! 

XoXo

Kommentarer
Postat av: favvo farbror´n

Tjing!

Det bästa med bloggandet, eller åtminstone en väldans bra sak att ha en egen blogg, är att det är man själv som bestämmer vad man kan och inte kan skriva, sen är det upp till läsarna att vilja läsa. hålla med eller inte hålla med och slutligen kommentera eller ej!!?



Sedan kommer du in på att det kanske blev lite för djupt!!? Det är aldrig fel med lite djuphet i tanke och själ, jag tror att vi alla skulle må en gnutta bättre med lite fler djupsinniga tankar då och då!?

I den värld vi lever i där allt ska avgöras på en tiondelssekund, finns lixom inte alltid tid till reflextion och djupsinnighetstankar och så hamnar många också i trubbel på ett eller annat sätt!!

Tänk så många som skulle kunna vara på grön kvist om man tagit sig tid till att fundera på huruvida man ska ta det där dyra lånet och köpa bilen eller tv:n man så gärna vill ha, eller om man bör avvakta och kanske spara pengar INNAN man köper bilen eller tv:n!? Det är ju bara en del av ekorrhjulet som många av oss är inne i och om man räknar ut hur många beslut man måste fatta per dag eller vecka. är det ofantligt många beslut som skall tas, då hade det varit bra om man kunde ta ett steg tillbaka och ge besluten lite tid så att om möjligt så många beslut som möjligt blir bra för en, dvs. i slutändan!!

På tal om djupsinnighet...



Sen vet jag att du verkligen uppskattar och håller dina föräldrar högt, fast vi är ju inte mer än människor och ibland gör vi saker som för stunden känns helt rätt och väljer vägar som inte alltid bär till Rom, men va fan man måste ju få leva också, annars kan man ju lika gärna lägga sig ner och självdö rakt av!!? Hur roligt hade det varit på en skala!!??? Nej, just det!!

Kan man och har möjligheten så ska man leva här och nu, kanske utan att utgifterna far skyhögt över den gräns man sedan ska försvara och utan att kroppen blir lidande och så (levervärden och andra saker som händer i ens kropp)!!?



Beträffande chokladen, såg den väldans god ut och den måste självklart provas!! Det får bli i helgen då vi drar österut till Öland!!

Om jag inte har helt fel, kommer vi att både äta och dricka gott i dagarna fyra och då pratar vi även efterrätter och godis!!!

Jag har hört att Godisråtteklubben har årsmöte i Vickleby denna helg och kanske, kanske kommer Påskharen på besök till Alvaret också!!??



Ha det bra allihopa, nu måste jag försöka knyta ihop "projektsäcken" innan Lotta kommer på fler saker som kan ingå i veckans projektande!!?

Fast jag har lite tur då hon och Jakob, samt moster L tagit en tur över sundet till storstaden på andra sidan och kommer inte hem förrän i kväll!!

Bilder på utfört arbete kommer troligtvis finns på Logowoll-bloggen!?

Kramar och underbrallor på er!

FF

2009-04-08 @ 10:15:28
Postat av: emily

Förstår precis hur du känner. Jag uppskattar, precis som du, allt min föräldrar ger mig. Här glassar jag runt, bor hemma, har en dotter på snart fyra år. Men ändå så klagar man ibland. Eller jag gör det iaf. man vill väl alltid ha allt man inte har, right? Men som du skrev så gäller det att i slutet av dagen se vad man faktiskt HAR och uppskatta det.



kram o puss

(kan du inte fota skorna!?)

2009-04-08 @ 17:58:08
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0