Update i solen!

Oj så fint väder vi har! Hela 25 rader och strålande sol får mamma när hon är här och hälsar på. Jag har ju planerat att vi stan från sin bästa sida och vädret är ju verkligen en av de bästa sakerna. Vi har inte suttit stilla många minuter sen hon kom utan mest flängt runt och haft oss. När hon kom igår fick jag vänta länge på flygplatsen då hennes plan var försenat och sen, väl tillbaka i lägenheten blev det faktiskt inte att vi gick ut utan gick och småpulade med massa olika saker samt kramade på varandra så mycket som det bara gick. Gissa om jag var glad att se henne.

Idag har det blivit desto mer gjort må ni tro. VI har gått så mycket att vi bokstavligt talat har geleben nu. Sitter för tillfället i soffan med en öl och smälter maten som just intagigts. Igår kväll gock vi ut och åt, till en jättefin restaurant på Park Ave som heter PrimeHouse men ikväll blev det hemmalagat. Idag har vi varit downtown i financial district och haft oss och började med att gå över Brooklyn Bridge. Det förljdes av en tur ner till Pir 17 och South Street Seaport boardwalk med tillhörande fish market och prommenad stråk. Väldigt mysigt i solen. Sedan gick vi igen om stan, förbi ground zero, ner till Battery Park och tog färjan fram och tillbaka till Staten Island. Härligt att sitta på deck och glassa i solen.

Ikväll blir det en myskväll med glass och svenska skvallertidningar, vi laddar nämligen våra batterier inför morgondagen. Det blir till att hyra bil igen och åter åka till ikea och shoppa loss. Vi ska även slå två flugor i en smäll och stanna på några omkringliggande outlets och shoppa billiga märkeskläder. Man måste ju passa på när man väl har bil.

Med min nya Iphone tar jag så bra bilder så jag tänkte såklart bjuda på några från dagen i solen. Hoppas ni har det bra där hemma och ha förståelse för glesheten mellan inläggen nu när mamma är här!!!







Såklart så krånglar datorn lite så fler bilder än så här verkar jag inte få upp just nu, men jag lovar och svär att det kommer fler senare idag. Då kommer även bilder från dagens utflykt till Ikea och Woodbury Outlet.
Ser ni förresten hur fint väder vi har!?

Kommentarer
Postat av: Liza

Vill också vara med.

2008-09-22 @ 16:45:46
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Görang

Kanon!

Sa jag att jag och Jakob badade i går, på västkusten i närheten av Särö där vi hälsade på goda vänner!!?

Har ni badat!?

Favvo farbror´n!

2008-09-22 @ 21:25:47
Postat av: Kerstin

Jag vill också vara med, förstår att ni har det mysigt och roligt.Mia! du vet... om du hittar något till dig, så kanske det är något som även jag behöver.

Fina bilder Josse, roligt att se för oss som ännu inte varit "over there"

Kram K

2008-09-23 @ 09:09:13
Postat av: Göran

Du El Diva!

Du behöver verkligen inte bekymra dig om att du just nu inte är den vassaste av bloggare, för våra besökare och "kommenterare" är betydligt vassare, dvs. på att INTE inflika med kommentarer till det vi skriver!!!

Kram på er båda!!

Jag hade också väldans gärna varit hos er!!

Bye!

2008-09-23 @ 10:58:49
Postat av: Jessica

Hej skrutt! finfina bilder! och nä jag är inte ett dugg avis på temperaturen, eller :P Saknar dig, hoppas du o Mia lever loppan nu :D puss

2008-09-24 @ 16:51:07

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0