Paranoid City welcomes El Diva!

Fan, varfor ar det alltid sa att jag ska fucka upp min egen hjarna nar det ar som bast? Finns det nagon oskriven regel i Josephine Woll- regleboken som jag inte ar medveten om? Nar jag sa duktigt strukturerar upp mitt liv och allt vad det innebar sa finns det anda nagot som ska komma fram och vara det vilda, okontrollerbara. Att hjarnan och tankarna ar vilda ar val bra for att halla fantasin igang men hur kul ar det nar fantasin tar over och jag blir paranoid istallet? Sjalvklart sa sa forsoker jag se allting positivt hela tiden och alla som kanner mig vet att jag sallan ar ledsen eller sur, men inom mig kan jag tanka de negativa och trakiga. Jag forbereder mig alltid pa det varsta och mest negativa for att pa nagot satt skydda mig sjalv fran att bli besviken. Om jag redan stalt in mig pa att fa tummen ner sa kommer det inte att gora lika ont nar jag val far det. Fraga mig inte, for jag har ingen aning om nar denna negativa egenskap utvecklades men jag vet att den tyvarr tar over ibland, speciellt nar det mesta runt omkring ar positivt.

Jag ar en mastare pa att vrida och forvranga ord. I en diskussion kan jag oversatta folks ord och meningar till precis vad jag vill och ofta valjer jag detta sjalv, lite sa att det ska passa min redan kreerade tanke om vad personen ska saga/tycka. En uppenbar och sjalvklar sak kan jag vrida till att bli nagot helt annat bara for att jag pa nagot plan redan bestammt att det ska vara pa det sattet. Det har egentligen ingeting alls att gora med vad personen faktiskt sager eller tycker. Tva vags kommunicationen ar som bortblast och det ar helt plotsligt jag med mig sjalv.

Pa senare tid har jag aven borjat vrida folks agerande efter mitt eget inre. Vad nagon gor (eller annu varre inte gor) vrider jag ocksa sa att det passa mig. Jag kan ta en vanlig situation och analysera sonder den bara for att jag vill ha ett svar. Svaret som jag sedan far fram har ofta inte alls nagot att gora med vad som faktiskt hande eller vad som var den bakomliggande orsaken till agerandet. Allt for att forbereda mig sjalv pa det varsta sa att besvikelsen inte ska bli for stor.

Ar detta att vara paranoid? I sa fall ar det jag, i ett notskal och ska da borja packa for en flytt till Paranoid City!



Kommentarer
Postat av: Görang

Man kan väl få tänka negativt någon gång och visst är det så att när man inte är på topp, nog f-n är det lätt att vända allt folk säger eller kanske kroppsligen uttrycker negativt... Jag är väldigt känslig, i synnerhet kroppsspråk/hållning, och övertolkar ibland (tyvärr har jag ganska ofta rätt!!) situationen till det negativa vilket sällan är bra för nån och definitivt inte bra för en själv...

Jag kan gå en hel dag och reta mig på något som sagts eller ett, i mina ögon, ett negativt kroppsspråk och detta brukar först komma upp till ytan då man är på väg i bingen... Och allt som oftast har jag rätt, även om det hela kan vara en skitsak och något som blivit på tok för stort under dagen och kvällen... Varför inte direkt ställa frågan och få svaret, för att sedan kunna gå vidare, beroende på vad svaret innehåller!!?? Oavsett så får man nog gå vidare på ett eller annar sätt, likt det du skrev om härom dagen...

Min tes är således, om du känner dig missförstådd eller på annat sätt negativ gentemot någon, ställ frågan om det är något fel eller om det är så som du uppfattar situationen eller ej!!??

Du måste självklart vara beredd på att det har med dig att göra osv.



Jag hoppas att det inet är något konkret som tynger dig!!?? Om så är fallet, finns det någon du kan prata med!!??



Kram från favvo-gubben!!

2008-09-12 @ 21:55:09
Postat av: Mumin

...oh man , if ever i could tell you how many times I have altat pa nagot som nan sade..istallet for att helt framrakt fragaat vad det galler...detta ar tyvarr ett mycket vanligt och mycket manskligt fel vi alla har...so if anybody has you puzzled by their comments, be it me or aaomebody else...for Gods sake ask..blyg ar du inte, det vet jag...cause life is too short to worry about missforstand....the older I get, the more do I say what I think, but unfortunately people don't always get my gist or meaning if you get my drift...SO ASK...at least thenn you know here you stand, and THEN you can start to worry..OR NOT..

Love.

2008-09-12 @ 22:14:21
Postat av: mormor

Ja du Josse, vad får man allt i från, det du skriver om är tankar-känslor jag mer än väl känner igen. Att delvis ibland tänka negativt för att inte bli besviken är något jag ofta gör.

Vissa mäniskor har en väl utvecklad intuition det är något du har annars skulle du inte uppleva eller aggera som du gör ibland. Intutivt känner du vissa saker som du inte i stunden, när du försöker förklar inte kan det, utan att det blir fel.

Det du genomgår ibland är ett tecken att du är människa och framför allt kvinna (tyvärr om jag nu skall säga så) så är det nog mer kvinnligt finns nog ingen kvinna som inte känner igen sig i vissa stycken

Är det någontting du inte är så är det paranoid.

Du är en högt presterande kvinna och i ditt arbete med att nå bästa resultat är det lätt att misstolka och förvränga för just då är du som du säger "jag med dig själv" vilket är helt rätt.

För övrigt håller jag med din farbror Göran han föstår. Lyssna på de dina och inte så mycket på andra.

Massor med kramar

2008-09-12 @ 22:50:42
Postat av: Görang

Du El Diva!!

Tänk så mycken kunskap som finns i din närhet, dvs. utöver din egen!!!

Tänk på de två gamla tanterna, hur mycket och lång erfarenhet her inte de tillsammans!!??? O´MAN!!!!!

They could write a trilljen books about the subject!!!

Jag kände mig nästan löjlig med mina fjutt-ord...

Sov nu så gott och jag lovar att berätta allt, dvs. allt jag kommer ihåg efteråt!!

Favvo farbror´n!

2008-09-12 @ 23:07:12
Postat av: me mumin ...igen

just a quickie...before heading off to bed before I fall of this dratted small chair...thought I'd share a little comment I saw the other day in an article about Yves Saint Laurent, who died inn early June of a brain tumor...well actually two of his most memorable comments were..

"Fashions fade;style is eternal"

and my personal favorite..

"The most beautiful clothes that can dress a woman are the arms of a man she loves.But for those who haven't had the good fortune of finding happiness, I am here".



So you see your own style, of which you have in abundance is what's makes a place you and yours.

By the way, he too suffered bouts of depression.

Everybody does, only when we were young, nobody really talked or wondered about it, you just felt a bit off, but these days everything has names and also gets analyzed to death...so time to hike up those boot straps dear El Diva...you'll need every bit of energy for the move...trust me.....

Hope you had a blast tonight!

Me , I am off to bed.

God Natt.





2008-09-14 @ 04:20:40
Postat av: carin lindman

El Diva här kommer en till tant, och jag vet precis vad du talar om och det är inte lätt alla gånger. Jag tycker inte att du är paranoid du är human eller hur. Jag tycker att det är bra ibland när fantasin tar över för jag är så trött på alla måsten och allt därtill man måste göra enligt regelboken som man egentligen inte själv har satt upp, det finns vissa saker som man inte får göra eller att man ska vara på ett sätt som passar andra och det tycker inte jag om. Jag tycker om att göra saker ibland som inte alla gillar för då kan man få till en diskusion. Jag så på TV i morse ett program med Malou Siverts Efter tio, och det var bl.a Thomas Dileva som intervjuades och han sade en massa saker om bl.annat att man ska utgå från sig själv och inte lyssna så mycket på andra, man ska gå sin egen väg och göra det man känner. Han menar att det struktureras upp så mycket regler som man måste göra i sammhället så att man till sist vill gå sin egen väg med sin vilja. Nu blev jag väldigt djup känner jag men han sade jätte intressanta saker som jag inte har tänkt på.

Annars mår vi bra och är friska.

kram från din enda faster

2008-09-15 @ 16:53:35
Postat av: Jossan

Hej hej!

Tack for alla fina kommentarer.. har varit super upptagen men ett nytt inlagg ar pa vag. Hall ut!!!

Karlek!

2008-09-17 @ 17:46:00
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0