Livet gar vidare!!!

Som Mumin vanligt papekade i sin forra kommentar sa ar det idag 11:e September, vilket betyder att det ar arsdagen for World Trade Center attacken for 7 ar sedan. Jag har annu inte markt nagon skillnad pa folket men ser lappar, skyltar, posters och uppmaningar till folk att ta sig ner till Ground Zero och "pay your respects". Jag forstar att det ar jobbigt for alla inblandade och att denna katastrofala handelse fortfarande ligger folk varmt om hjartat, men jag tror att vi maste borja ga vidare, pa riktigt. Sjalvklart vill och tycker jag att familjerna ska sorja i sin takt och aka ner dit om de vill men jag tycker inte att resten av stan (eller landet for den delen) ska stanna upp och put everything on hold. Det kanns inte ratt. 

Jag forstar att det var och ar en av de varsta katastroferna som har skett i det har landet, och kanske blir det annu storre for att det skedde just har i ett sa val utvecklat och framgangrikt omrade, men om man satter det i perspektiv till hur manga som dor i Afrika varje dag, sa ar siffran ganska fjuttig. Jag jamfor inte alls ett livsvarde med ett annat men sager bara att vi alla kanner for familjerna och manga New York-bor men att vi nu kanske ska ga vidare. Jag var inte har och jag upplevde inte handelsen pa samma satt som de inblandade eller bara folk som bor i stan, men jag kanner anda att det maste finnas granser pa hur langt man far ta det. Vissa vill tillochmed gora den har dagen till en "National Holliday" vilket jag inte alls stottar. Handelser (bra och daligt) kommer och gar men jag tror att det ar viktigt att tanka pa att det finns folk som har det mycket varre. Vi maste vara positiva och se framat. Don't get me wrong, jag tycker verkligen att vi ska hedra alla inblandade pa ett satt som de fortjanar men menar ocksa att det finns granser.

Forutom 9/11 buzzen sa ar allt relativt lugnt. Sitter i skolan pa min lediga dag och forsoker plugga bort massa saker tills nasta vecka. Da har jag massa finals prov, Patrik kommer fran Sverige och vi ska flytta. Att mamma kommer nasta lordag vet ni ju redan. Japp, det kommer att bli en busy vecka framover men en sadan som jag ser valdigt mycket fram emot.

Hur ar allt hemma? Nagra news att rapportera?
Puss & Kram   

Kommentarer
Postat av: Farmor

Håller helt med dig,sorgen blir inte mindre för att det ska hållas minnesdagar utan tvärt om.

Ja nog har du att stå i,men det blir ju roligt när dom alla kommer o hälsar på.

Ja jag har jobbat dom två första dagarna efter uppehållet o nog känns det ,men inte så mycket som jag hade förväntat mig,det är skönt att ha kommit igång.

Kära hälsningar.

2008-09-11 @ 19:18:40
Postat av: Görang

Hej!

Jag håller till fullo med dig El Diva och vill poängtera att platsen det hela skedde på, mest troligt var för att det är just ett så framgångsrikt ställe!!

Se t.ex hur många som lever i misär på Haiti eller förra året i New Orleans (orkanen och dess efterverkningar!!), detta ses inte som lika svårt för gemene man i USA (tror jag!?).

Kämpa på med dina studier och unna dig lite paus då och då, det vinner man på i längden, fast det vet ju du redan...

Ciao bella!!

2008-09-11 @ 20:06:08
Postat av: carin lindman

Håller med föregående talare, jag tänker också på bl.annat orkanerna som domderar fram hur mycket skada och tar liv gör inte orkanen. Jag tycker inte heller att man ska göra det till en speciell dag i u.s.a alla får sörja som du säger i sin takt, jag tycker också att det är för djävligt det som hände däröver det tycker nog alla men att göra det till en speciell dag nej. Jag var hos Mia i fredags och fixade mina naglar och fick då chansen att gratta henne. Hoppas att du får roligt med din mor när hon kommer och lycka till med nya lägenheten och din sk sambo. Det måste vara jätteroligt att få gå och köpa möbler och massa saker till lägenheten, lycka till menar jag verkligen.

kram från din enda faster

2008-09-15 @ 16:35:42

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0