För kärlekens skull!!!

Gott folk, var vänliga att rikta er totala uppmärksamhet hitåt i några minuter. Jag har goda, kärleksfyllda nyheter att dela med mig av. Beredda?

Mamma Mia och Peter har gift sig. Japp det stämmer, ingått äktenskap (eller vad det nu heter) för ca 1 vecka sedan när de åkte till Italien. Kul va? Är inte detta underbara nyheter så säg? Jag tror att jag har många med mig när jag säger att de två passar väldigt bra ihop, kompleterar vackert varandra och verkar ha hittat rätt för alltid. Jag är väldigt glad för deras skull och önskar dem verkligen all lycka!

Ska dock inte sticka under stolen med att en liten del av mig blev ledsen. Inte så mycket för själv äktenskapshändelsen, de lever ju redan med varandra. Det var nog mer själva grejen att jag/vi (barnen) inte fick vara med på plats för att vittna detta. Jag vet att Jessica känner likadant då jag säger att vi verkligen ser upp till och älskar personen våran förälder är tillsammans med, absolut ingen tvekan om det. Som barn och en del av familjen (dock väldigt liten eftersom jag bor här nu) så hade jag/vi bara gärna velat vara med på plats för att genom gå detta.

Som barn är det alltid lite svårt att helt till fullo välkomna en ny person in i den lilla familj du har med din förälder och alla som känner mig vet att jag har kämpat mer än mycket med det genom åren, både med mamma och pappa. Det är svårt att släppa in någon annan i den lilla enhet, in i det lilla team man har skapat. Som ensam barn har jag kommit mina föräldrar väldigt nära och skapat ett speciellt band till dem. Nu vill jag tro att jag har kommit över den osäkerheten att dessa band någonsin kommer att brytas för det vet jag med stor säkerhet att de inte går och jag kan säga att det inte finns någon bättre för min mamma än Peter. Han är perfekt för mamma och om jag nu måste släppa in någon annan så är jag glad att det blev han.

Så följ nu mig och hylla de lyckliga paret!!!
Stort grattis och lycka till med allt!
Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Klart vi ska gratta det lyckliga paret.Nog förstod vi att det skulle hända saker när väl villan var klar,men dom hade ju kunnat komma över så du hade kunnat vara med.

Nog vet jag att du inte hade det lätt när det dök upp barn som du skulle dela med dig av,men det är alltid barnen som blir lidande i slutändan.Men det är bra att du nu kan se framåt med ditt eget liv.

Många kramar

2008-09-07 @ 13:15:46
Postat av: mormor

Ja ni/Josse och Jessica.

Jag/vi säger äntligen, Ni skall veta att här hemma sitter två svärföräldrar och gläds.

Jag vet att att de har lyckats inholvera er barn i gemenskapen och jag vet att ni fortfarande står överst och kommer alltid så att göra det. Föräldrar kärleken går aldrig att köpslå med. Nu börjar snart era egna liv men vad som än händer i livet finns de där.

Att ni inte kunde vara med när de gifte sig tycker jag ändå visar på att även föräldrar har rätt till lite integtitet i sina liv precis som ni



Du Josse har fått en lilla syster som du brukar säga och det är inte fy skam, var rädd om varandra



Snart kommer mamma Mia och då får ni umgås för hela slanten.

Grattis till både barn och föräldrar

Kramar

2008-09-07 @ 14:33:43
Postat av: Görang

Hejsan!

Man får sälla sig till de som gratulerat de nygifta!!! GRATTIS!!!

Den där Peter verkar vara en hyvens kis, av vad jag läst och begrunnat i hans kommentarer!!!

Göran

2008-09-07 @ 16:26:20
Postat av: Rickard S

Grattis Grattis önskar Julia rickard & Katta

2008-09-07 @ 20:27:57
Postat av: kusse malin

Jätte GRATTIS till er båda!



Önskar Malin, Jerry, Thea & Elias



2008-09-07 @ 20:44:46
Postat av: Mia och Peter

Tack alla ni som skickat ett grattis!

Mia och Peter

2008-09-08 @ 21:53:15

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0