Fight fire with fire!

Oj oj oj. Var ska jag börja? Det finns så mycket att berätta och så mycket som har hänt.  P har äntligen kommit från Sverige och vi har flyttat in i våra nya lägenhet. Det känns helt underbart ska ni veta och det blir så fint och bra, det vill säga tills man får ihop allt och organiserar sig själv. P har också hunnit bli av med sin väska innehållande pass, plånbok, dator och jacka så vi har varit på typ alla polisstationer, på svenska konsulatet och på Taxi bolaget. en himla ståhej samtidgt som han ska landa och vi ska settle down. Jag säger då det, en bättre start på veckan kunde vi nog inte ha fått, eller vad säger ni?

Har gått klart skolan för den här terminen så nu är jag ledig och fri. Känns underbart och jag känner mig nöjd med mina prestationer och resultat. Var lite jobbigt där ett tag och jag trodde faktiskt att det skulle gå lite illa men som det ser ut så räddade jag situationen ganska bra! Skönt att det i alla fall är över då jag ser framemot att vara ledig, umågs med mamma, hänga med P och fixa lägenheten och bara ha det bra. Och inte att förglömma, klart att A är med i bilden också. Och till alla som har undrat vem det är så heter han Andreas (Andy) och är min pojkvän. Det är också så kul att jag skulle kunna spricka.

A har New York körkort så han fick köra mig och P till Ikea i tisdags, och vilken trip det blev. Vi spenderade hela 6 timmar där och ytterligare 4 timmar hemma i lägenheten med att montera ihop allt. Tror inte att jag någonsin spenderat så mycket tid på ikea eller med deras möbler men fan va kul vi hade. Stannade upp vid midnatt för att äta lite och blev inte klara förän bortåt 2. Men vi fick faktiskt ihop allt, dvs 2 sängar, soffa, stolar och prylar. Inte illa va? jag måste dock erkänna att jag kanske inte gjorde så mycket när det kom till att bära och montera då killarna kom med ständiga pikar att jag mest var i vägen. Jag fick helt enkelt sysselsätta mig med annat vilket jag gladeligen gjorde då skruva inte är min starka sida.

Har precis hittat internet i lägenheten men har lite små bråttom så här får ni lite bilder från de senaste dagarna. Och just det, vi var planerade att gå ut och festa lite igår men vi var så trötta så vi hamnade på en biljardbar och spenderade några timmar där istället. himla trevligt det också.



 Madrasser...

 Många saker blev det

 P i egen hög person!

 Kaos i lägenheten



 Vadå lite saker?



 Pojkarna in action, Sängbyggande.
P på golvet och A stående!

 Se så bra Ps säng blev tillslut!







Godkänner ni??

P.s snart kommer mamma! På lördag för att vara exakt! Jippi vad jag längtar!!!
och nu kommer bloggen att vara som vanligt igen. bra va?

Puss och kram!



Kommentarer
Postat av: Liza

Jag saaaknar diiig!

Vill också hänga i nya lägenheten och montera.

Jag hoppar nog ner i mosters resväska, du vet försvinner lite mystiskt från sverige och kommer aldrig tillbaka.. =P





Vi måste hitta lite tid att prata snart. Saknar dig...igen..





Pusss

2008-09-18 @ 22:19:02
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Görang

Hej El Diva!

Jag godkänner vilka killar som helst som anser att tjejerna är och vågar säga att de mest är i vägen när det gäller att bära och montera IKEA-möbler!!? Nää förresten, Saga och Lovisa brukar hjälpa mig med montering, så jag måste nog ta tillbaka föregående kommentar!!

Om du godkänner, så gör jag det, förutom undanplockningen av emballaget, det såg ju ut som värsta... Hade inte du kunnat göra det åtminstone!!?? Ja ja, nu vet jag att du svär, spottar och fräser lite när du läser detta och åter måste det sägas att jag skojar bara!!

Låt oss säga som så, att om pojkarna städade upp efter sig och lät dig vinna i biljarden, är dom godkända i min bok!!

Skämt åsido, DU har ju godkänt och då är räcker det för mig, du har ju ett gediget kunnande i att utse goda och trevliga människor och farbröder...

Puss och kram!!

Hälsa alla bokstäverna, dvs. A, P och M (när M kommer)!!

Favvo farbror´n!!

2008-09-18 @ 23:28:14
Postat av: carin lindman

Jag måste säga en sak att jag har faktiskt satt ihop IKEA möbler själv när jag var ensam med barnen och det gick jättebra så Saga och Lovisa vi kan också eller hur? Kul att veta namnen på grabbarna tycker jag, och jag grattulerar dig Josse och hoppas att det går bra för dig och Andy.

Hoppas att det går bra för Patrik så att han får tillbaka allt. Hoppas att ni kommer att trivas i lägenheten. Hur länge är du ledig från skolan denna gång, och jag undrar om du kommer hem till Jul. Tycker du att jag är knäpp nu eller?

kram från din enda faster

2008-09-19 @ 21:52:18
Postat av: Farmor

Jag måste säga att du har varit lycklig som fått allt från Ikea med första försöket.Här hemma får man ju alltid åka ett par gånger för det du ska ha är slut.

DET SKA BLI ROLIGT ATT SE LÄGENHETEN när den är färdig möblerad.

Hur går det för Patrik o borttappade saker?

hoppas Ni får det trevligt nu när mamma är o hälsar på o att vädret är någorlunda vackert.Här är det soligt o någorlunda varmt så det inbjuder till promenad.

Lycka till med den nya lägenheten.

Kram

2008-09-21 @ 10:18:53

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0