Tungt huvud!

Det var ett tag sen jag var ute och tog i rejält, men igår kväll körde vi tjejor på bra. Tyvärr så får man ju betala för det idag, men som ett litet knep har jag mina ikeaköpta ballerina kakor och mjölk. Funkar hur bra som helst. Och inget går upp mot en helkväll med vännerna när man känner sig lite nere. Skönt att vara tillbaka på banan!

Vet inte men jag tror att jag har glömt att berätta för er att jag har fått ett jobb. På skolan, som tutor. Det är som en hjälplärare för andra elever på vårat Academic Support Center. Jag kommer att undervisa och hjälpa andra elever på skolan som känner att de vill ha hjälp med läxor, att förstå en kurs, hur man tar notes på en lektion, eller som bara vill ha lite stöd vid pluggning. Med detta stora ansvar (som jag såklart känner mig jätte stolt och glad över att ha fått) så kommer vissa fördelar:
* Jag får såklart betalt (bra för oss fattiga studenter)
* För att kunna få betalt så måste ma ha ett Social Security number, som jag även ska få. Detta är också väldigt bra att ha, speciellt i framtiden.
* Att vara anställd av skolan och hjälpa andra uppnå akademiska framsteg ser hur bra ut som helst p mitt CV och kommer bara att verka till min fördel mid framtida jobbsök.

Jag kommer förmodligne att ha ämnen som Managerial Accouting, Business, Marketing och några datakurser. Vårat ASC är gratis för alla elever så vem som helst kan gå dit när som helst. Det är verkligen en jättebra grej av skolan att ha och erbjuda eftersm alla kanske inte har det så lätt, och jag hjälper gärna till. Jag hoppas att det här kommer att passa mig och att någon lär sig något.

Med ett huvud tyngre än bly steg jag upp halv 8 imorse för att bege mig till det här jäkla Social Security kontoret för att fixa iordning allt. Tror ni inte att jag fick sitta och vänta i 1½ timme på min tur. Som tur vaar hade jag min bok med mig, men satt och skakade lite lätt gjorde jag nog allt. Inte lätt att palla sig upp, fortfarande lite halvfull kan jag tänka mig, med endast 4 timmars sömn i ryggen. Men allt fixade sig och i nästa vecka sätter jobbet igång! Kul va?

 


Kommentarer
Postat av: Liza

love

2008-10-03 @ 22:48:24
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Mumin

...wow and grattis...to get a social sec.# is really big, as it means you can then work any where any time...and something which is almost impossible to get, unless your company(or school) arranges it for you...I mean..REALLY BIG..bigger than your apartment business...so grattis again...

Big Hug.

2008-10-04 @ 04:07:46
Postat av: Göran

Grattis!! Jag förstår på Mumin att det är en riktigt stor grej med social sec!!!

Att du sen blir erbjuden att hjälpa till med läxor och dyligt på skolan är kanon!!!

Vi hörs!

God natt!!

2008-10-04 @ 23:39:24
Postat av: El Diva!

Tack snälla. OCh visst är det en stor grej att få ett SSN och jag förstår det, men eftersom jag inte har det kortet i min hand än så känns själva tutor jobbet mer spännande och stort. Känner mig jätte glad att både lärare, skolfolk och elever lita på mig och tror att jag ska göra ett bra jobb. Det känns bra så jag hoppas att jag faktiskt gör ett bra jobb. Nog för att jag är bilingual så är det ett annat språk. Håll tummarna vettja!

kram på er!

2008-10-05 @ 00:38:14
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Farmor

Grattis.DET händer mycket runt dej just nu,men det är trevliga saker.

Jag tycker det hade varit roligt om du hade gått ända till skolan med tofflorna o kanske skapat ett nytt fot mode.Det går ju att sätta gummisula för vätano varma o sköna är dom ju.

I dag har vi ruskväder så det förslår,men det är ju höst

Tänk att lilla Finland kan skapa såna under,det vore helt underbart att få åka med på jungfrufärden över östersjön,det skulle räcka för mig.

Kramar.

2008-10-05 @ 10:00:41
Postat av: carin lindman

GRATTIS och jag menar det verkligen och jag håller med Farmor att det händer mycket runt dig och bra saker. Det betyder ju mycket för dig detta och det är jag glad för. Jag tyker också att du skulle ha gått hela vägen till skolan med tofflorna det hade kanske blivit en hit nytt mode.

puss och kram från din enda faster

2008-10-05 @ 18:55:39
Postat av: mormor

Vad kan man säga mer än grattis, grattis, grattis.

Nog skall jag hålla mina tummar hade jag fler än två skulle jag hålla dem också.

många kramar.

2008-10-05 @ 23:29:14

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0