Ryggskott eller skott i ryggen?

Plats: Sängen (sängliggande för att vara exakt)

Klädsel
: Mjukisbyxor, t-shirt, As munkjacka och fleecefilt

På magen
: min laptop spelandes gamla avsnitt av O.C (har man ingen tv så får man vara kreativ)

På sängbordet:
En kopp te, ett halvt äpple, marabouchoklad och cola light.

Varför
: Ryggproblem som heter duga. Efter att ha varit på gymmet några timmar imorse så har jag så fruktansvärt ont i ryggen. Jag har stora problem att röra mig och det gör fruktansvärt ont. Känns som en nerv har kommit i kläm, så fast i sängen är vad jag är. Nu vet ju alla som känner mig att min rygg är långt ifrån felfri och jag brukar ibland ha lite problem med den men inte så här. Usch och fy för att ha ont, men blir så isolerad och orörlig. Känns segt eftersom jag tänkte gå till gymmet imorgon bitti innan skolan, men de planerna får nog läggas på is. Eller?

Nu
: Ska försöka palla mig upp till köket och laga lite mat, har inte ätit på hela dagen och börjar känna kurret sprida sig genom mina träningsvärksmuskler. Om jag orkar så ska jag försöka ladda upp bilder på min fina höstoutfit från gårdagen med tillhörnade nya Minnetonkas skor.

Senare: Vila, vila, vila. Enligt doktorns (läs mamma) order så ska jag bara ta det jätte lugnt och bara vila mig, så ni vet var ni förmodligen hittar mig för resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Farmor

DEt är nog det värsta att ha ont i ryggen,för det påverkar hela kroppen.Jag vet för det har hänt mig också,men du har väl tagit i för mycket när du började i stället att börja lugnt så du har väl dig själv att skylla.Det är ju bra att du har P där som kan handla mat åt dig så du inte svälter,för du är nog mager tillräckligt.

När du kommer till jul så är det några saker som du skulle kunna ta med åt mig, men jag återkommer med det,än finns det tid.

I dag har vi ett fint höstväder med sol o klarblå himmel o så vackra färger på löven.

Krya på dig o många kramar.

2008-10-06 @ 09:37:55
Postat av: Mumin

...first things first..a heating pad would do well for your back...myself I have an electric one, that one can adjust to be either wet heat or dry heat, depending on the situation and pain...I really think you should send P out to get one, at the nearest CVS or what ever you have in your neighborhood...but no matter, you have my sympathy...the only good thing being you know it will pass, as you seem to have had it in the past...still it hurts...ouch ouch ouch....

...and now I must add a comment to one of my past comments...a cocial sec. card is the given birth right of any American, it is just foreigners that must go trough hell or like I said have their company or their school apply for it, showing the American government they absolutely need this person to work for them...so that is what I meant by hard to get...so cudos for you El Diva, and I am sure you are going to perform famuosly...and hey maybe even pick up a student or two who needs private lessons in something, and is willing and able to pay you directly...some people have famously rich parents who are more than willing to do what ever it takes to get their kids trough college...at least up here, or maybe your school cater to a different class totally...well one can always dream...right..

..myself I am heading off to Florida in mid November...initially for just 2 weeks, but we'll see once I am there...if a longer time will be needed...

and now time to leave blogworld...

bye bye

...

2008-10-06 @ 16:19:20
Postat av: Din enda Faster

Jag vet också hur det är att ha ont, mina axlar är inte så roliga just nu jag skulle behöva skaffa ett nytt jobb. Ska egentligen inte sitta i kassa men vad gör man. Vila och ta inte i så mycket nästa gång du ska träna gör det försiktigt.

kram från din enda faster

2008-10-06 @ 16:54:50
Postat av: Göran

Om vi ska prata krämpor så har jag... nej, skojade bara, just nu mår jag faktiskt riktigt bra, dvs. förutom att avsaknaden av träning är påtaglig och kanske därför jag inte har ont någonstans?? Har inte heller spelat golf på flera veckor och det gör att ryggen fått vila, men jag hoppas att det blir en runda till helgen?

Tråkigt att höra om era krämpor och hade ni varit här hade jag kunnat massera lite, men det får bli en annan gång, fast ni får nog boka in er då...

När vi kommer till Stockholm, har vi ett hyfsat digert schema och kommer troligtvis att göra en hel del saker och så...

Nu måste gubben kila iväg för en lektion, men ni får ha det så bra.

Kramar!

Favvo Farbror´n!

2008-10-07 @ 09:01:04
Postat av: råcknisse48

Hej Joss, om du intresting att se mina dukar så finns det en adress tillfälligt den är Jerrys : skit i www skriv gallerijipmusic.com klicka al art du ser.Häls råcknisse48

2008-10-07 @ 21:34:03
Postat av: Liza

Hej hjärtat!

Gå in på skype ikväll så bokar vi biljetterna så det blir av någongång. Jag är ju inte påväg förens de är bokat!

:D



Allt bra annars? Hur mår ryggen?

uush nu ska jag snart till tandläkaren.. blä..



Puss



ps. kunde inte skicka till dig på facebook så jag får komunisera här =P

2008-10-08 @ 11:55:44
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Liza

Hej love. Har suttit och pluggat där nere och kom upp precis när du loggade ut. Sorry. Vi försöker i morgon igen!

Det kan ju va bra att diskutera lite live sådär om vilka datum och så som passar. Lite mer exakt lixom.



facebook vill inte nu heller så det blir bloggen igen :)



Älskar dig!





2008-10-08 @ 22:10:14
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: råcknisse48

Hej Joss det är råcknisse48: Arne L vill bara medela att adress till Jerrys sida blev lite fel.

det skall vara galleri.jipmusic.com här hemma ta bort www over där veifan.

hej o mors

2008-10-09 @ 21:00:03
Postat av: Jessica

haha doktór mia till tjänst! :D hoppas ryggen återhämtat sig nu jossetosse . Iförrgår köpte jag nya vantar och mössa, det gäller att vara förbered när vintern kommer vetdu! :) puss

2008-10-10 @ 16:59:39

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0