Bring it all home to me!

Jag vill också vara bra på att blogga. Jag har ingen fantasi längre, jag har inget vettigt att säga och det jag skriver blir bara blaj. Så känns det just nu och jag kommer lixom inte ur det. Känner mig fast i ett spår och kommer inte loss. Jag vill gå en väg men styrs av en osynlig hand åt ett annat håll. 

Jag vill inspirera, uppmuntar och komma med käcka kommentarer. Just nu vet jag att jag var ett himla bra tag sedan den här bloggen så sina bästa dagar. Jag hinner bara inte med. Jag finner inte ro att göra det bra. Det blir inte bra och det är frustrerande. Omjag bara kunde lätta på spärren och få något att ske. Gärna idag. Gärna nu! 


Kommentarer
Postat av: Göran

El Diva, du vet lika bra som jag att det inte går att pressa fram bra kommentarer och roliga inlägg, varvat med intressanta flosker om ditten eller datten, dvs. om man pressar sig eller vill allt för mycket... Det är ju inte så att man kan plugga sig till att bli en bra skribent/bloggare på samma sätt som att man kan få MVG i Makroekonomi!!??

Jag tror att du haft/har för mycket just nu och vill så gärna hinna med detta också... Tau det litta luungt och låt det gå en tid eller en dag eller hur lång tid det nu kan ta innan du känner dig inspirerad då du sätter dig framför datorn.

För min del var det roligt så länge ni alla kommenterade det skrivna och jag lixom satte mig framför datorn och tänkte en minut på vad jag skulle skriva om och vips hamnade "bjällran" på nått (oftast en sångtitel!?) och sedan utgick jag ifrån det... Konstigt, ja! Vanligt, vet inte? Fungerar, Ja för mig!!

Nu känns det som om jag är inne i zonen igen och livet leker och det är tack vare alla som inte "bara" läser våra bloggar, utan fr.a. de som kommenterar!!!

Kan du inte försöka att, nästa gång du beger dig ut i stan, se saker och titta på sånt du inte uppmärksammat innan, vad nu det kan vara!!??

Se staden, pulsen, människorna eller nått, ur ett annat perspektiv... Det måste finnas en miljon uppslag in the big apple, det gäller antagligen bara att veta vart och vad man ska titta efter eller på!!??

Jag tror på dig och om det kan hjälpa dig till stordåd, tänk på den värmande och kanske hårdhänta massagen du kommer få till julen, kanske t.o.m flera gånger, det beror på planeringen och tillgängligheten...

Kram å hej!

Nu ska vi ut mé Smillan!!

2008-10-18 @ 09:58:25
Postat av: Liza

Jag vet inte om du läst min blogg.. haha nä emn jag är alltid på det spåret. Har egentligen inget att skriva för att inte så mycket händer.

Ibland har man något intressant att skriva och ibland inte. Iblnad känner jag inte alls för att ksriva och då går det några dagar (det funkar för mig för det är oftast ingen som saknar mig, här skulle du bli bombad med komentarer men känenr man inte för att skriva så gör man inte det) men ofta, som för någon vecka sen hade jag absolut ingenting att skriva om för att jag låg i sängen och var sjuk men då skrev jag om ingenting för att jag bara kände för att skriva.. Man ska inte tänka så mycket man ska nog mest skriva...om det är det man känner för.

Sen att folk kanske väljer att inte läsa min blogg för att jag skriver slarvigt eller så det är en annan femma man haha man kan inte få allt här i världen..



Nu ska jag sluta skriva annars kommer jag sitta hela dagen, you know me.



Meeen! Du är i alla fall grym. Det är vad jag tycker.



Älskar!

2008-10-18 @ 11:25:42
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Peter

Måste bara säga att det är imponerande att du orkar dela med dig så mycket som du gör. Du levererar dagligen en dos av dina upplevelser till oss andra på den här sidan pölen så att vi kan följa vad du gör. Att det kräver energi är inte så konstigt. Att du känner mindre inspiration en eller annan dag är heller inte så konstigt. Tempot i skolan är enormt och ovanpå det jobbar du. Inte undra på att det kommer en mellandag. Starkt att dela med dig även av detta.

Själva har vi haft en mellandag i skogarna på Väddö. Hittat en och annan svamp som nu ligger i frysen och väntar på kommande goda såser och soppor. Kanske en stuvning till jul?

Kram

2008-10-18 @ 21:23:01
Postat av: Göran

Jag håller med Peter i vad han skriver och även om jag ju inte vet hur din andra blogg ter sig och mängden inlägg, inspirationsflödet osv. så kräver allt man ger sig i kast med energi!!

Det hade varit roligt om du ändå provade att se saker med andra ögon, eller på ett annorlunda sätt kanske!!?? Du kan t.ex granska folks skor en dag, eller se hur många som varit och handlat på olika klädesföretag (alltså folk med shoppingbagar/påsar) vilket är det vanligaste klädmärket folk använder sig av!!?? Sånt skulle ju kunna vara lite intressant för din andra blogg!?

Berätta gärna om du hittat på nått med hjälp av ovanstående "konstigheter"?

Du Peter, när ska vi komma och är vår hund Smillan också välkommen eller ska vi lämna henne hos mor!?

Barnen gillar både goda såser, soppor och stuvningar!! Bara så att ni vet! Hälsa Mia!

Kram Göran

2008-10-19 @ 22:12:36
Postat av: Rickard S

Halloj,



Nej du behöver inte köpa någon telefon till mig. För visst är det så att du måste skaffa ett AT&T konto däröver för att få luren?



Tror det e så:)

Ska försöka köpa en här hemma på blocket eller nåt sånt.



hej hopp

2008-10-19 @ 22:35:26

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0