Uttråkad vs rastlös!

Någon sa till mig en gång att en människa aldrig kan vara uttråkad, man är endast rastlös och lat. Jag vet inte om jag håller med eller om det ens stämmer, speciellt inte idag. Dagen började extremt tidigt med att klockan ringde vid 05:00. Jajjemen, innan både tuppen och solen var jag uppe. hade prov på morgonen och ville klämma några timmars plugg innan jag gick till skolan. Provet gick bra och jag gick inte alls upp i onödan.

Dagen fortsatte sedan med jobb. Superlungt har det varit idag och att sitta still och glo i väggen bli sådär halvkul efter 3 timmar. Mosade i mig en god burrito till lunch men saknade kusin (som har varit och storshoppat i Soho). Sen väntade ytterligare 3 timmar med väggstirrande och tummrullande. Alltså det var länge sen jag var så fruktansvärt uttråkad. Det hände ingenting och jag var på riktigt nära att somna med boken i knät. Det handlade då inte om rastlöshet eller lathet, utan i det här fallet vill jag stå fast vid äkta, ren uttråkning. Så det så!

Blev ju såklart miljoner gånger bättre då kusin och jag möttes upp och gick pa stan. Det blev shopping pa Nike, Bloomingdales och vinbutiken. Japp, nu sitter vi med varsitt glas vin, chips och guacamole. Sämre kan man ju ha det :) L har verkligen köpt superfina saker idag, bland annat ett par dunder fina skor på Forever 21. Blev själv lite sugen och vi ska svänga förbi där imorgon. Hon kom även hem med ytterligare krämer, skor, smycken och accessoarer till Sverige! Lyllo dom säger jag bara. Fast jag får ju titta och klämma så jag är nöjd. Som fattig student har jag inte den lyxen så bara att klämma lite tillfredsställer mig nog.


Kusins nya godingar... Vad säger ni, ska jag också slå till?


Så här blöta kan tårna bli efter en dag i regnet. Dock inte mina efter som jag har varit inne men kusin fick lida i det blöta!

XoXo

   


Kommentarer
Postat av: emily

dom är ju föööööör fina!!! Klart du måste slå till :)) Pussa ni söta!

2008-11-14 @ 08:49:20
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: emily

såg din kommentar nu :)



Vad gulligt du är! Kommer säker komma en lååång lista till dig också då ;) Jag verkar komma på saker stup i ett här hemma. När är det du kommer hem??



Klart vi ska ses då, ta en drink och göra stockholm!

Puss!

2008-11-14 @ 08:52:37
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Farmor

Det är fortfarande väldigt roligt att läsa din blogg, som jag läser, men det blir inte så ofta som jag svarar.Jag är inte så duktig som Mumin o Göran, men det är väl tur att alla inte är stöpta i samma form.

Din mormor var inne i affären i veckan o hon ser ut att må ganska bra,med tanke på vad hon har gått igenom.

Det ska bli kul att träffas när du kommer hem o då är ju Mumin även här.

Du Josse, kan du inte hitta ett par skor som inte är lika, det måste finnas hur många andra par som helst, eller måste ni ha lika, det känns inte bra tycker jag.Visserligen hamnar ni väl inte så offta på samma fest, men ändå.

Hälsningar till er båda två.

2008-11-14 @ 10:14:08
Postat av: Favvo farbror´n

Ooooouutch!!! Killers...

Dom var snygga, men shit så höga, kan inte vara nyttigt för någon del av ens kropp!!??

Ja, jag vet att jag börjar bli gammal och gaggig, men broshan, man ska väl kunna gå i dem!!??

Snygga, men inte särskillt funktionella, kan man tänka..

Ähh va f-n, köp dem om du känner för det och har råd med dem...

Kram på er båda!!

2008-11-14 @ 15:06:36
Postat av: El Diva!

Farmor: Hej gulle farmor. Inte gor det nagot om du inte skriver hela tiden. Jag ar bara glad om ni laser den lite da och da. Alla gor som den sjalv behagar :) Inte behover du kanna annat ar positivitet over skokopet. Jag och Liza bor ju varken i samma stad, land eller varldsdel sa det ar nog okej. Men tack for tipset och visst fonna har manga olika skor att valja pa.



Farbror: Nja nyttigt och nyttigt, men allt har i livet kan val inte vara nyttigt :) Kommer till din blogg nar kusin har akt hem och allt atergar till det normala. Kram kram!

2008-11-14 @ 17:00:21
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: emily

haha :) då är det spikat!



Klart det ska med hem!! Kika efter något mer par till mig (andra) blir lite fööör till mig när det är så billigt som det är. Jag har iaf köpte världens grymmast byxor idag :) weii! Säg till L att kolla min blogg och berömma, haha.



Puss på er!!

2008-11-14 @ 17:27:48
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: kusse malin

Hej kusin vitamin. En fråga!! Hur kan ni gå i sådana höööga skor????

Dom är ju jätte höga. Eller är det jag som börjar bli gammal. =)



Du, kan du tänka dig att köpa en vagn med hem till mig, en maclaren paraplyvagn.

Fundera, så pratar vi vidare.



Jag längtar massor tills du kommer, när kommer du?



Massor med kramar.





2008-11-14 @ 22:40:13
Postat av: Göran

Du El Diva, om du ska gå omkring i dylika skor vill jag inte höra gnäll om att ryggen gör ont och andra smärtor som man lätt kan tänka sig kommer efter brukandet av skor av den sorten...

Så frågan är huruvida gam-gubben ska tycka synd om dig eller ej, alltså beträffande massage under jullovet!!?? Vi får se hur bloggbesök och julklappar ter sig och sedan får jag bestämma hur lång tid du kan vara "förtjänt" av, eller hur lång tid du har råd med!!??

Visst é det ibland roligt att vara taskig!!??

Vi hörs när kusse L:z åkt hem!

Kram på er bauda!

2008-11-14 @ 22:40:26
Postat av: Rickard S

Nu har jag kommit hem från en företags spelning, Lirade för 700 pers:) Det e fan konstigt, man kan knappt hålla tal inför 10 pers men stå på en scen å spela skivor inför 700 pers gör inget.....



Du får gäääärna köpa hem lite av dom där vitaminerna om du kan.

Sen har jag skickat bilder till dig en gång till.



PS. Bara å handla pjucken då blir du lite längre;)

själv får man gå här nere på botten å skrota....



Hejhopp

2008-11-15 @ 02:04:58

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0