Sparkle!


D

et roligare hände imorse precis när jag hade vaknat. Satt upp i sängen och funderade på mitt nästa move då jag hör en lite truddelutt från en grannlägenhet. Denna musikslinga har jag hört från och till under hela hösten och har inte riktigt fattat vad det är men rätt som det var, när jag satt i sängen, hör jag att ett fönster i huset mittemot öppnas och en kille sticker ut huvudet och skriker:
"Shut off your f*cking alarm!"


Haha hur kul är inte det? Ljudet kom alltså från någons väckarklocka och var en sån stark signal så att vi andra också vaknade av det. Jag säger då det, vaknar man inte av skrikande barn så är det en drägglande hund eller en grannes klocka. Den här stan upphör aldrig att vara intressant.

Idag har vi gjort Lower Manhattan med Ground Zero, Brooklyn Bridge och Century 21. Lite piss-dugg regn i mitten men annars mycket lyckat. Kusin kom hem med bra saker, bla en extra väska att packa i. Det behövdes verkligen! Sen har vi även gjort dagens goda gärning och köpt converse sneakers till våra kära syskon J & J!

När vi stog och väntade på rätt storlekar i deras skor så hittade jag dessa godingar. Converse med paljetter/glitter. Vilket topp idé. Nu kan man vara skönt avslappnad, dra på sig sina converse och ändå glittra. Skit fina var dom verkligen och jag blev lite hooked på ett par svarta. Kanske till våren då det inte är så blött och kallt. Då ska jag döpa dem till mina sparkles! :)



Måste bara berätta hur mycket jag och kusin ofta är mer en person och en hjärna mer än två. Idag på tåget kom Liza att tänka på en film som hon inte kom ihåg namnet på. Jag sa till henne att förklara vad den handlade om och vilka osm spelade i den varpå hon drar till med "du vet han svarta som spelar piano i den där filmen", jag kommer direkt på att hon menar Ray Charles filmen och då alltså syftar på Jamie Fox. Nästa skådespelare förklaras såhär "du vet han med en dotter med brunt hår" och tror ni inte jag kommer på även det då hon menade Tom Cruise. Först sa jag bara"jaha han, men det var ju lätt..." Filmen var Collateral och det var kul att komma på det, men roligast måste nog ändå vara hur vi faktiskt kom dit. Känner vi varandra utan och innan eller?

XoXo


Kommentarer
Postat av: Göran

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!!?? Liza förih-vete, du kan ju inte ge såna beskrivningar!!!! Jo, till El Diva förstås, men inte till andra, det hoppas jag att du håller dig ifrån!!??

Ja skojar bara, men det är nog så att det är en blandning av att ni känner varann utan och innan, samt att du har en god kännedom om film och kändisar!!

Nu ska jag gå en morgonpromenad med Smillan, på Golfbanan!!

God morgon NY!

Favvo Farbror´n

2008-11-15 @ 07:23:52
Postat av: Göran

Glömde säga att jag troligtvis kommer lägga in lite före och efter-bilder på renoveringen i kväll eller i morgon (söndag), lite beroende på tiden och så...

2008-11-15 @ 07:25:22

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0