Mind games...

Nu har jag blivit den jag inte vill vara. Men jag kan lixom inte hjälpa det. Jag försöker att se till att komma iväg till gymmet minst 3-4 gånger i veckan. En veckan blir det 3 och andra kan det bli 4. Skulle mer än gärna gå ännu flera gånger, men det är varken realistiskt med mitt schema eller speciellt hälsosamt. Grejen är den att om jag inte får komma iväg mina gånger till gymmet får jag ångest och panik. Japp, ni läste rätt, jag har blivit den personen.

Måndagar och onsdagar är mina morgonträningsdagar då jag har sovmorgon. Fredagar och helgen brukar också funka. Just nu är jag dock uppe i massa prov eftersom vi har midterm exams. Så imorse var jag tvungen att gå upp jätte tidigt och gå till skolan för att plugga så det blev ingen träning. Har precis kommit hem och klockan är efter 8 och jag är helt slut. Och så måste jag plugga inför morgondagens prov, så idag blir det ingen träning. Tisdagar och torsdagar är jag i skolan från 08:00 - 20:00 (skolan + jobb) så de dagarna finns det ingen tid. Men på onsdag? tänker ni kanske. Men då ska jag använda morgonen till att städa, byta lakan och fixa inför kusin Ls ankomst. Det känns viktigare än ett besök på gymmet.

Jag vet vad ni tänker och NEJ jag har inte fått en ätstörning eller blivit träningsnarkoman, jag har bara gått och blivit mer beroende och uppslukad än jag kanske velat. Jag äter hälsosamt och massor, speciellt nu när jag tränar mer, men jag kan dock erkänna att de dagar jag inte tränar äter jag mindre. Som ikväll, jag skulle kunnat palla mig till gymmet då det stänger 10:30 men jag varken orkar eller hinner, så jag skippar middag. Jag vet jag vet jag vet... det är inte den bästa taktiken alls... jag vet mycket väl det. Men jag kan inte låta bli.

Inga uppläxningar behövs. Jag tömmer bara mina tankar om allt som snurrar i huvudet. Jag har ju väldigt hälsosamma föräldrar och har blivit uppfostrad med bra kunskap. Ibland är det bara lite svårare att tillämpa den kunskapen.

Nu väntar en kopp te, russin och vindruvor...
Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du Josse, det medskick som Liza har till dig, kommer nog att påverka ditt hälsosamma leverne, tillfälligt (tills det tar slut).

Kram K

2008-11-04 @ 10:30:04
Postat av: mormor

Stopp och belägg måste jag säga. All den hjärngympa som du får nu räcker gott och väl för att hålla kroppen i trim + mat och söm som du själv säger, dessutom att bädda, städa mm är även det gympa fast inte lika roligt som att gå på gymmet för ståss.

Ta hand om dig och Lisa nu när hon kommer, hon skall ju också plugga eller?



Puss och kram från

Din snus förnuftiga mormor



2008-11-04 @ 17:25:49
Postat av: Göran

Josse, jag ska inte läxa upp dig, fast någon bprde kanske!!??

Att inte äta, gör att du inte orkar, dvs. inte orkar plugga eller rättare sagt ta in det du läser på samma sätt som du annars skulle... Jag blir bara orolig för dig, framför allt när du flera gånger försöker klargöra att du inte har några problem av en det ena en den andra arten... Jag säger inte att du har problem, men hade vi pratat om någon annan person (som t.ex. en kvinnlig elev jag har)hade jag garanterat sagt att hon har problem, bara det att hon själv förnekar det...

Jajaja, nu blev det förmaningar ändå, men välmenande dylika och främst för de överhoppade middagarna!!

Lyss till din underbara mormor, hon vet hur man ska leva sitt liv!! Kan bara hålla med henne!!!

Favvo farbror´n!?? (kanske inte längre!?)

2008-11-04 @ 23:51:55

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0