Mätt och belåten!

Oj oj oj, ta mig här ifrån. Har nog med säkerhet aldrig ätit så här mycket i hela mitt liv. Det har varit en underbar Thanksgiving med hela familjen Smith. Vet inte hur mycket ni vet om Bobs familj men en sak ska jag berätta för er och det är att dom är hur många som helst. 9 syskon, 10 000 barn och några barnbarn på det. Bestämde mig tidigt för att strunt i att försöka lära mig alla namn och istället koncentrera mig på att ha trevligt, och det var ingen svår uppgift. En mer öppen, härlig familj får man leta efter (våran inte inkluderad såklart).

Nu har vi kommit hem igen och sitter som två döda sillar i vardagsrummet. Jag har barikerat soffan och Mumin sitter i sin fåtölj. Vi har tänt en brasa, kollar på Ensam Hemma och försöker andas. Mättheten står mig upp i halsen och jag kan svära på att min magsäck har vidgats säkert 10 cm. Minst! Men vilken måltid sen. Inte fancy pancy eller upscale, bara väldigt mycket och väldigt gott. Min första, riktiga Thanksgiving måltid och den kändes lika traditionell som jag hade hoppats. Det var kalkon, gravy, stuffing, potatismos, röror, pajer, salader, pasta, mer röror, grönsaksblandningar, sötpotatis gratäng, sötpotatismos, squachgratäng, marsmallow-ananas-gräddvisp, frukt, äppelpaj, berrypaj, ricottapaj, glass, madelkakor mm. Tror att jag fick med det mesta men för att bättre ge er en bild:

Tänk detta...

...och det här


Och nu detta... typ :) framför brasan

Kommentarer
Postat av: Göran

Ser helt underbart ut!!

Hälsa Mumin från mig!

Vi hörs!

2008-11-28 @ 12:15:39
Postat av: emily

hihi va mysigt! Skulle vilja vara med på en thanksgiving någon gång..

pussa

2008-11-28 @ 19:35:14
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Farbror Peter

Hej Josefin. Du undrade om Bobs familj och vi har träffat dom när vi var på Nahant hos Mumin och Bob och det kan jag säga att in dundrar hela släkten för en grillafton som jag aldrig upplevt, våra kylväskor är som knott jämfört med deras och så mycket mat och dryck som dom hade med sig får man gå till affären för att finna. Det jag minns av dom var att dom var helt underbara människor som verkligen spred glädje om sig. Skulle vara kul att träffa dom igen. Du ta det där med julklappar med en nypa salt för jag är säker på att du är allas julklapp så spara pengarna till något viktigare.

Kramar

Peter

2008-12-03 @ 12:40:20

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0