Juletider runt knuten!


Grattis (!) på första advent. Nu står julen praktiskt taget och väntar runt hörnet och jag läntar hem som en idiot. 3 små veckor kvar. 3 små långa, elaka veckor kvar. Och inte har jag kommit i julstämmning heller. Usch! och jag som älskar advent och allt som har med julen att göra. Vi har varken pynt eller adventsljusstakar så det kanske är därför. Får ta mig ut på stan nån dag och se vad för billigt krafs jag kan hitta för att få det lite mysigare här. Något som liknar juldekorationer borde ju finnas kan man tycka...

Kommentarer
Postat av: El Diva!

Har tagit en liten plugg paus och försöker omdesigna lite saker här på bloggen. ber om ursäkt for lite byggkaos!

2008-11-30 @ 18:22:08
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: El Diva!

testing igen

2008-11-30 @ 18:27:46
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: El Diva!

äh det funkar inte... jag ger upp for now...

2008-11-30 @ 18:28:49
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: din enda faster

Grattis till första advent på er, nu börjar vi längta tills du och Solweig kommer men som du sade så är det 3 långa tråkiga veckor kvar. Nu har snön försvunnit helt och det är inge roligt, det var så mysigt när det snöade en morgon när man klev upp och det bara fortsatte att snöa det var ett riktigt kaos men härligt. Vad önskar du dig i julklapp. Är det något som du saknar till lägenheten eller?

kram från din enda faster

2008-11-30 @ 19:51:23
Postat av: Rickard S

HEJ TOMTEGUBBAR SLÅR I GLASEN Å LÅT OSS LUSTIGA VARA, HEJ TOMTEGUBBAR SLÅR I GLASEN Å LÅT OSS LUSTIGA VARA. EN LITEN TID VI LEVA HÄR MED MYCKET MÖDA Å STORT BESVÄR. hej HEJ TOMTEGUBBAR SLÅR I GLASEN Å LÅT OSS LUSTIGA VARAAAAAA



Hoppas du kommer i stämning nu, eller så har jag sabbat hela julen för dig :)

2008-11-30 @ 21:18:29
Postat av: Göran

Antagligen är julen nu helt förstörd, då man kommer att tänka sig Rille stå och sjunga Hej tomtegubbar, lagom rund under fossingarna och det värsta av allt är att JAG!!!??? står bredvid och gastar jag mé!!??

NU, är julen och dess stämning definitivt förstörd, hihihi...

Vet inte vad, men kanske är jag på väg ur "svackan"!?

Kramiz!

Favvo farbror´n!

2008-11-30 @ 22:20:43
Postat av: Mumin

...glad your trip home was so much easier than the trip here...smart of Geoff the head out so early...

..myself I spennt the afternoon cleaning up the front, and then put the wreaths together, and the light garland, and now it is all up, and looks quite stunning if i say so myself...we actually had people stop and admire and give such wonderful comments while we were busy getting the garland up over the door rail...and then it started raining really hard, and I noticed I was short lights on one end, and also needed a extension cord, so we did not get to have our big invigning tonight and lighting ceremony, but just you wait, tomorrow it will happen...complete with wassail(spiced glogg)..yum..and pepparkakor..double yum...

...as for jul stamning..just light a lot of candles and by a string or two of christmas lights to drape in the windows...and voils..it's jul...

Kram.

2008-12-01 @ 01:02:55
Postat av: El Diva!

Men kära pojkar! Var snällare mot er själva, klart jag inte blir avskräckt nu. Jag älskar julen och allt som tillhör, även skönsjungande tomtegubbar :)



Oh Mumin, I wish I could've seen it, I'm sute it looks great. Maybe you'll still have it up when I come up after christmas. But you're right about the candles and stuff. that's so what we'll do! thanks! Love!

2008-12-01 @ 02:48:30
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0