Höst i New York!

Och så har hösten även kommit hit till Amerikat. Och som den har kommit sen, med strålande sol, krisp i luften och fina färger på träden. Fast vid det här laget har majoriteten av löven börjat falla ner på marken och gör det svårt för mig att motstå att göra lövhögar att kasta mig i. Det skulle ju kunna vara det absolut roligaste som finns.

Dagen har spenderats i min älskade park (Central Park såklart). Med lite kalla händer och fötter, dock med strålande sol, knatade vi runt bland fina träd, broar, turister och vyer. Oj vad jag önskar att ni alla kunde vara här och uppleva det här med mig/oss. Det är så fint och mysigt och jag ska försöka förmedla denna vackra höst förvandling. Var ju inte här förra hösten så förhoppningsvis kommer här lite nya bilder för er att skåda.

Om ni vill se vad vi faktiskt såg och gjorde föreslår jag att ni ska kika in på kusins blogg. Mina bilder är bara på den härliga hösten, inte så mycket på vad man kanske vill se. Tog oss också förbi The Metropolitan Museum of Art och Guggenheim när vi ändå var på Upper East. Jag tröttnar lixom aldrig på dessa platser.


Stating the obvious... men här ser ni ett fint höstträd :)




Bethesda Fountain i slutet på The Mall, framför the Lake.




Mer löv på marken än på träden




Underbar och älskad. Vacker som få!


På trappan till The Met, i äkta Gossip Girl anda.


En favvo bild. Visst blev den bra? Ser ni hur fint det är?


En annan favorit med fina bilder.

För alla er som läser kusins blogg (vilket borde vara ALLA) så vill jag bara förklara hennes rubrik: Nyrt. När vi var i West Village igår så pratade vi om second hand och vintage kläder. Jag skulle säga något om nytt och dyrt men kunde inte bestömma mig så jag satte istället ihop dem och så föddes ett nytt ord: nyrt! Oj vad kul vi hade åt det sen hela dagen, och visste sitter det kvar lite än idag. Det var bara det.

XoXo

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det är en underbar start på dagen att läsa era bloggar. Sitter just nu och ler åt...NYRT.

Så otroligt fina bilder,ni lyckas absolut att förmedla känslan av hur ni har det.

Här hemma är november månad verkligen som man beskriver den duggregn, mörkt och grått hela dagen. Det är lite tugnt just nu, man vaknar lixsom aldrig till.

Kram till er från

K

2008-11-11 @ 07:33:04
Postat av: Göran

Jag håller fullständigt med Kerstin och dessutom har vi haft mer än duggregn i natt och på vissa ställen var man tvungen att ta en rejäl omväg för att nå sitt mål...

Det låter som att ni har det toppen och jag hade väl inte förväntat mig något annat heller!!??

Ha en toppen dag, båda två!!

2008-11-11 @ 12:57:17
Postat av: Mumin

...maste bara forsoka fa in mina sma funderingar har, mellan varven...busy busy busy...but what has always amazed me is this..

...between the incredible beautiful pictures of scenery in Sweden during the summer months, and then the most incredible scenerys in America during the Fall months...which very few countries can compete with, I for one can not fathom why people complain so much about this that and the other...for goddness sake, STOP and smell the roses as the saying goes...go out and take in all that beauty...and yes, do jump in the leaves, or at least run trough them if not deep enough to jump in, and listen the that very special music those dry colorful leaves make...

...and I am so glad El Diva ,you got it all recorded and shared with everybody, and you Liza with a Z, all your wonderful summer montages last summer from a real Swedish summer just made me smile from ear to ear...better than any medicines...

So out you go, and run trough those leaves today...both of you...and make sure somebody gets it on camera...

Happy Fall hugs!

2008-11-11 @ 14:30:59
Postat av: Mamma

Hej tjejer, vilka fantastiska bilder...kan verkligen känna känslan att gå där. Lätt för mig att säga som varit i NY två gånger :-) Utanför mitt fönster på kontoret är det grått och himlen känns rätt nära och vattnet krusar sig lite och det kommer några regnstänk.....det finns en viss tjusning även i detta.

Kram på er båda!

2008-11-11 @ 14:43:10
Postat av: Kerstin

Du Mia... några regnstänk... en viss tjusning....

Det spöregnade på väg till tåget, stora vattenpölar att kliva i....men visst det finns alltid något postivt... det blåste inte.

Men de é klart med den vackra utsikten du har på jobbet så kan jag förstå dig.

Kram K

2008-11-11 @ 18:01:10
Postat av: Jessica

Heje :) Superfina bilder, ser hur mysigt ut som helst, kul att ni har det så bra där borta. Tycker verkligen att ni ska leva ut och ta en heldag i lövhögarna! :D puss

2008-11-11 @ 19:48:42
Postat av: El Diva!

Jag vill ju jatte garna ut bland loven, men det far nog vanta nagra dagar. Sitter i skolan och kommer lixom inte har ifran. Bara nagot avis pa kusin som far strosa pa stan och se allmant snygg ut. Det skaj ag ta igen imorgon nar vi ska till Soho! Puss

2008-11-11 @ 22:21:30
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: råc48

Tjäna,Joss hur tjäns det att ha varit i landet ettpar månader c:a är du nästan en jänki dodelido häller jag lilla jag läser Bloggen ibland.mors råc48

2008-11-12 @ 22:56:04
Postat av: råc48

Tjäna,Joss hur tjäns det att ha varit i landet ettpar månader c:a är du nästan en jänki dodelido häller jag lilla jag läser Bloggen ibland.mors råc48

2008-11-12 @ 22:57:40

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0