Happy Thanksgiving!

Sitter här uppkrupen i soffan i Mumins underbart mysiga lilla hus. Det är så härligt att vara här upp och jag har gått in i min sedvanliga "Boston- koma" Måsta man någonsin komma ut?

Vädret är strålande idag så vi var ute och åkte en sväng tidigare imorse. Vi åkte till en stor Thanksgiving fotbolls match mellan rivalerna Marblehead och Swapscott. Vi hejjar såklart på Marblehead eftersom det är där Mumin bor. Hela matchen och allt runt omkring är en big deal, och FOX News var till och med där och sände. När vi kom dit så var det tyvärr ingen ide att gå in. Det var smockfullt med folk och vi är små, så vi hade inte sett någonting i alla fall. Så vi fick snopet åka hem igen.

Sitter nu uppkrupen i soffan med en kopp te medan Mumin baka en äppelpaj. En för att ta med oss till den stora Thanksgiving middagen och en till oss ikväll. Måste säga att jag verkligen ser framemot den stora måltiden. Inte bara för all underbar mat som kommer att intas i en enda stor måltid utan också för att träffa alla, hela familjen med Jeff, Bob och Nina i spetsen. Det ska bli riktigt kul och jag förväntar mig en riktig traditionell Thanksgiving middag. Bilder får ni senare på denna efterlängtade fest. Nu ska jag skutta till köket och assistera Miss Chef med allt vi ska ha med oss.

Hoppas ni känner av denna Thanksgiving dag där hemma och att ni kanske tänker lite extra på vad ni är tacksamma för och vad ni uppskattar med ert liv. Vi har det så bra och borde kanske tänka på det lite oftare. Just nu är jag väldigt tacksam för allt. Jag kan äta mig mätt varje dag, jag har tag över huvudet, värme i huset och kläder att sätta på mig, en underbar familj som betyder allt och en underbar möjlighet i en bra skola. Precis, jag kan inte ask for more, och visst kanske det låter dumt, men varför inte tänka på allt bra vi har och hur lyckligt lottade vi faktiskt är! 
Inför Thanksgiving överallt är vad jag tycker. Det funkar i alla fall på mig :)

Kram och kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0