Bittra fiender!

Jag ser att min slakt ar en harlig, karleksfull sadan. Men det finns en dag pa aret da allt detta suddas ut och vi blir bittra rivaler. Denna dag ar ocksa kand som Woll/Hedin vs Stenholms arliga pepparkakshusbakartvaling! Bada familjerna har sin plan och sitt bygge och sen ska man gissa vad det ar det andra laget bygger. Nagra av bidragen over aren har varit Opera huset i Syney, husen pa landet och Manhattan i New York.

Pratade en svang med mamma igar och vi kom fram till att det borjar bli dax att borja tanka pa arets bygge. Det ar allt annat an latt men har hittar jag min inspiration. Grejen ar bara att dessa manniskor maste ha way too much time on their hands om man bygger nagot liknande!











Inte illa va?
Alla dessa bilder far mig pa ett sadant jul humor. Jag vill bara baka och pyssla och skapa julstammning. Kanske ska jag tvinga Mumin till lite (jul) bak i helgen eller varfor inte dra ihop lite vanner till en pyssel kvall runt Lucia. Vad tycker ni?

XoXo

Kommentarer
Postat av: emily

haha du får göra eeeegna våfflor tycker jag:) Är så grymt gott ju!



Duktig du är som kämpar på med skolan, verkligen! Tror du du får någon tid över (bara OOOMMM du får de) och hinner kika skorna?? Dom är säkert slut men iaf, hihi :)

Puss

2008-11-24 @ 16:03:35
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Mamma

Okej.....det blir något att bita i det där men men det fixar väl vi. Jag gillade kyrkan, ska kanske börja skissa :-)

Kramis!

2008-11-24 @ 18:33:49
Postat av: Peter

Vi , vi , från pepparkakeland!



Har beställt ritningar på Taj Mahal och Versailles. Vet inte vilket som verkar bäst. Å andra sidan blir guldet svårt att åstadkomma så det kanske blir nåt mindre pråligt. Eller Nilsberga eller Saxtorp som ju går i brunt. Tål att tänka på...

Med hatten på sné

Peter



2008-11-24 @ 21:16:37
URL: http://worldrecordgingerbreadhouses.com
Postat av: din enda faster

Du det där var något att bita i måste jag säga ok kan ni göra något av dessa blir jag impad. Har du mycket snö hos dig för det finns det massor av här och man kan tro att detta kom som en överraskning för plogandet ligger i stiltje och bilar hamnar på sidorna eftersom dom inte har vinterdäck en del kul va! Har haft ljusparty idag och det gick bra jag fick handla massor med ljus förklarar senare.

hälsa Mumin

kram från din enda faster

2008-11-24 @ 23:03:26
Postat av: Göran

Vilka byggnationer, man blir lätt mållös!!!

Du Peter, är det verkligen meningen att du ska vilseleda stackars Kerstin och byggmästar´n!!?? Jag trodde att ni inte skulle berätta för motståndarna vad ni har tänkt bygga, eller har jag fel?

Om ni har idétorka, kan jag komma med några tips...

SMS-ade med din far El Diva och jag kan låta meddela att de kommit fram helskinnade efter en lång dag i bilen och antagligen var den stackars Golfen rätt bystad med drickbara varor!!??

Cioa!

Favvo farbror´n!

2008-11-24 @ 23:09:35
Postat av: Kerstin

Tack Josse, nu vet vi var ribban ligger.......

Phanteon var vårt svåraste bygge hittills.

(Funderar på en sak... hur får de in så stora hus i ugnen...men visst ja!! allt är ju stort i Amerikat så även ugnarna..........)

Kram K

2008-11-25 @ 07:42:57
Postat av: Göran

Du Kerstin, jag tror att jenkarna också har möjlighet att "limma" ihop pepparkaksdelar, eller hur gör ni när ni gör pepparkakshus!!??

Favvo farbror´n

2008-11-25 @ 14:18:51
Postat av: Jessica

heja oss!

2008-11-25 @ 19:48:00
Postat av: Jessica

Heja oss!

2008-11-25 @ 19:48:40

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0