Update!

Okej, nu ska vi se var jag ska börja, det är ju så mycket som händer här hela tiden och jag har minst sagt varit busy den senaste tiden. Tänker först bara säga att jag inte kommer att avslöja varför jag tog en paus från första början och det är inte heller något jag vill att ni ska kommentera på. Nu blickar vi framåt och ser på den ljusa framtiden.

Har haft midterm prov som har gått riktigt bra, så på den fronten har jag inga större nyheter än att jag är mega nöjd. Nu är det bara att ladda om inför slutproven som praktiskt taget väntar runt knuten, men har man klarat ett midterm klarar man nog också ett slutprov. Kan ni fatta att ännu en termin snart är över och att jag har varit här i ett halvår redan. Hjälp vad tiden går fort när man har roligt. Fast det betyder ju också att jag snart kommer hem till Sthlm och gör ett gästspel.

Det är många av mina nära och kära här i Nevvan som fyller år och har fyllt år den senaste tiden. Min roommate, Brian, fyller tillexempel år idag, Grete igår och Henke förra måndagen. Grattis till dem! Vi har haft födelsedagspicknickar åt höger och vänster, partajat med skumpa och ätit tusen tårtor; precis som det ska vara!

Här har det också börjat bli varmare. Vi får såklart fortfarande besök av Mr Regn ganska ofta, men nu är det i alla fall varmt. Hade ni första sola-på-riktigt-i-bikini-dag i lördags och jösses som jag brände mig. Glömde visst SPF, men det bådar gott inför sommarens solning.

Har faktiskt gjort klart mitt schema inför sommarperioden och tro det eller ej så kommer jag bara att vara i skolan 3 dagar i veckan, en morgonklass och en kvällklass om dagen. That's it! Så mig hittar ni garanterat solandes i Central Park under dagarna.


Kommer inte på något mer roligt som har hänt (det kommer förmodligen poppa upp i huvudet precis när jag har publicerat detta inlägg, sådär retsamt), men hoppas att denna lilla uppdatering räcker till något. För säkerhetsskull så bifogar jag några bilder också.


Chip och hoj! 

        








Kommentarer
Postat av: Mumin

...I hope you all join me in singing this old Frank Sinatra song,to welcome Josse back...
...so sing, and sing loud..we want to hear it waaaay over here...
...I'm not hearing anything...oh wait..there you go...hurrah...

Start spreadin' the news,I'm leaving today
I want to be part of it,New York,New York
These vagabond shoes are longing to stay
Right trough the very heart of it,New York New York
I wanna wake up in a city that doesn't sleep
And find I'm king of the hill,top of the heap
These little town blues are melting away
I'll make a brand new start of it,in old New York
If I can make it there,I'll maake it anywhere
New York, New York
I want to wake up in a city that never sleeps
And find I'm A-number-one,top of the list,
King of the hill,A-number-one
Thesse little town blues are melting away
I'm gonna make a brand new start of it in old New York
A-a-a-nd if I can make it there,I'm gonna make it anywhere
It's up to you, New York,New York
Neeew York.

2008-05-20 @ 05:02:43
Postat av: Göran

Visst är det en början, men även de minst erfarna läsarna kan konstatera att du varit borta ett tag från skrivandet, då jag aldrig sett eller hört dig tveka om händelser eller skeenden att skriva hem om!? Jag för min del, kommer att ställa högre krav på dig, med tanke på att du kommer ha ett par dagar "ledigt" varje vecka!!! Något jag förövrigt anser vara en toppenidé! Kanske ska jag gå till räkan (rektorn) och dryfta en dylik lösning för mig? Tänk så mycket golf, jag menar tid med barn och hund jag hade vunnit!! Golfen kommer att lösa sig alldeles utmärkt, då Jakob tränar på tisdagar och tjejerna om söndagsmorgnarna!! Dessutom har Bengt (Pro:n/tränaren) sagt att det skulle vara bra om de ungdomar, vilken Jakob tillhör, spelade nio hål per vecka!!! Får inte glömma att ta med en chokladask till den klippan!!
Visst är det kul att se S börja vakna till liv och dessutom sprattlandes och småpyrande!!?

Ciao!!
El Professore!!

Ps. Forza Internationale!! Ds.

2008-05-20 @ 07:15:23
Postat av: mumin ...igen

...hörru El Professore,I am no fish nor a slowburning kind of a thing...no ssirree, I am a Mighty Dragon...and let's not forget it...

..oh and another thing..what are you complaining about..plenty of people kept your blog hopping, including The Diva...

...must be too much handling of those small balls hi hi hi, that affects the gray matter...

2008-05-20 @ 14:23:55
Postat av: Göran

Hi!
Now I´m quite happy again, because now it´s coming back to normal, meaning Diva is writing in her blog and you and I arguing about nothing and everything!!!
Hahaha, got you both, pretty good!!!

Professor´n

2008-05-20 @ 19:33:30
Postat av: Jossan

Yep, you got us right where you want! And I don't mind at all, feels pretty good actually. What do you say S? :D

2008-05-20 @ 22:57:35
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Göran

The only problem with us is, that we might take too much space with our "conversations", that other people doesn´t feel they can or wont come in with comments... We are quite tight...

Farbror G

2008-05-21 @ 10:04:20

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0