Professionell bloggare!

Nu (äntligen) till den roliga nyheten:
 
Jag har blivit "antagen" att börja blogga som professionell bloggare på en amerikansk nöjessida som heter Today.com. Min blogg heter Unique och är en blogg och mitt liv i New York. Den kommer att vara lite annorlund upplagd än denna, då jag har en editor, en controller och på grund av att jag faktiskt får betalt. Jag kommer självklart fortfarande att hålla Diamante igång och levande men vill gärna uppmana alla att även göra Unique till en sida ni besöker dagligen. Jag tänker inte sticka under stolen med att jag, bland annat, får betalt per besökare/läsare/kommenterare, så kom gärna igen och hjälp mig tjäna storkovan!

Jag har inte riktigt bestämmt hur jag ska lägga upp Unique, eller exakt vad jag ska skriva om, men bloggen ligger under kategorien City Life, så det är väl ingen head scratcher vad huvud ämnet är, right? Bli inte förvånade om jag skriver om saker som redan har figurerat här. Jag har ju trots allt skrivit en del om vad jag gör i den här staden! Jag ska dock försöka ändra på saker och göra den så mycket annorlunda jag kan (kommer nog inte skriva så mycket om skolan). 

Det mest skrämmande sakerna (och även mest motiverande) är att jag nu kommer att skriva på engelska och att fler än släkt&vänner kommer att läsa min blogg. Missförstå mig inte, ni betyder allt för mig, det är bara kul att få chansen att nå ut till ännu fler. Bli inte heller förvånade om jag ibland kommer att vända mig till er för hjälp med Unique. Jag kanske då och då ber om lite tips och idéer om vad som funkar och inte funkar och här kommer den första nöten jag vill ha eran åsikt om:

Bloggen heter Unique och undertiteln är just nu "Because I'm one of a kind!" Är den undertiteln bättre eller sämre än "Because there's no one like me"? Eller har ni något annat förslag till en bra undertitel? I såna fall; hit me!

Puss & Kram!




  

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Because I'm one of a kind!
den är den bättre utav de två förslagen du gav ovan, ialf om du frågar mig. :)

lycka till me bloggen :)

2008-05-29 @ 01:12:58
URL: http://lmt.blogg.se
Postat av: Mumin

..first congrats..absolutely thrilled for you..

...and now comes my first complaint..one must give ones full name in order to write in a comment, as I found out when I just tried to be your first comentator...
..not just Mumin...eh, personaally I don't caare for giving out BOTH my name and my e-mail address, no matter what they say...

...and I do understand their reason, as there will most likey be a lot of cooks out there, but that's whaat your editor and the other staff gets paid to screen...

..so maybe you can check with them a way around it, at least for your nearest and dearest....and give them a list of our pen names..OK..

...as for your subtitle,check out the Oxford Dictionary definitions of the word..some good ideas there...
..of which there is only one..Me..
..distinctevly ME...
...second to none..Me..

..oh well you get my drift..

and again..you fly girl...or use the saying,what Mr.w. used to tell me.. I won't mind,and it sure fits the occasion...and then again maybe not..after all it's really up to you to make the decision..

...by the way, I am sure we all would love to know how it all came about...

Kram.

2008-05-29 @ 02:24:56
Postat av: mumin ...igen

..on a second thought..it is really Liza with a Z I called .."alis volat propiis"..just for when
she gets her mode thing off the ground...sorry, but then again I am sure it was not first on your list anyway..
...and I am really tickled pink for you...wow..so cool...

puss,puss

2008-05-29 @ 02:48:06
Postat av: Jossan

Thanks for the great lines you just gave me. I just realized that this is going to be harder to decided about than I thought, but it sure is fun.
I will look in to the whole name-e-mail address thing right away and am determined to change that asap. I would love for you, Mumin, to be the first one to post a comment. I will also tell you how it all happend in a couple of days, when things get settled.
Thanks again for the suggestions and for always making me smile!
Kram!

2008-05-29 @ 02:48:31
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Göran

Congrats!!
The only thing that is changed is the fact that you´ll get payed!!! You are already a professional Bloggare!!! If we can help you, you know we´ll be there for you!!!
About your subtitle, if I have to pick from thoose you written it´ll have to be the first one, but do consider what dear OLD Mumin says, after all, gammal är äldst!!! She´s got a point in what she writes...
Go girl!
Farbror G!

2008-05-29 @ 08:35:03
Postat av: Göran

Hoho!?
Har du redan börjat på unique och bara struntar i oss!?
Skojade bara, men man vill ju veta mer om allt, t.ex vad som e´på G i Nevan!?
Kram på dig!
Farbror G

2008-05-30 @ 06:10:28
Postat av: Jessica

Fasen vad kul!! Du är bäst :) puss på dig lille goding

2008-05-30 @ 15:43:44

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0