Memorial Day!

Precis som rubriken säger så är idag Memorial Day! Det är en National Holiday och alla är lediga. Perfekt en underbar sommardag som denna. Memorial Day är en dag att "fira" eller att tänka på alla de män och kvinnor som dött i det militära (i tjänst). Många firar dagen med att besöka gravar och hålla minnesseremonier, även om de flesta ser dagen som en början på sommaren. Många annordnar grillfester/familjefester och sportsevenemang denna dag.

Här i New York är Memorial Day Weekend ett avstamp inför sommaren, och för många betyder det: The Hamptons! Många gör sin första tripp dit ut för säsongen och förbereder inför sommaren. The Hamtons är en förkortning för Southampton och är, i korta drag, en rikemans ort, specifikt under sommaren, då här finns de största och finaste villorna man kan tänka sig. Jag har som plan att ta mig dit i alla fall en gång denna sommar, men vi får väl se hur det blir med den saken.

Southampton är dock inte den enda orten på Long Island värd att besöka. Har man vägarna förbi är det väl värt att stanna i East Hampton, Bridgehampton och Montauk också. Får se om jag kommer så långt.

Idag har som sagt varit den finaste/varmaste dagen sedan jag kom till Nevvan. Hela 30 grader har vi haft. Har såklart legat och solat hela dagen men avbrott för glass. Jag har kommit på att glass är viktigt, eller menar jag gott? Anyway, dagen kunde inte ha varit bättre.

Lite pics:

image173

Memorial Day celebration i Central Park.

image174

Marknad längs hela Madison Avenue, dagen till ära!

image175

image176

Säsongens första myggbett. Min gulle mamma frågade om det fanns mygg i Nevvan. Jag kan bara hänvisa till bilden för ett jakande bevis.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det ser trevligt ut, marknaden hade varit kul att besöka.Man hade kunnat hitta många roliga saker,fast inte behöver jag flera saker som sedan ska kastasnär skåpen blir för fulla.
Vi har också fint väder,men inte så varmt som ni.
Du kommer nog att få träffa Jakob när du är hemma.Han ska vara här en vecka innan han åker hem med Katta o Rickard,som ska hälsa på därnere.
Annars är allt bra här.
Kram.

2008-05-27 @ 10:02:25
Postat av: Mumin

...time to check out the bloggs mellan tuggorna...
... I stand in remiss my darling Diva ,as I totally had forgotten to prepare you for all the big Memorial Day parades ...but alas, apparently nnone took place in your neck of the woods...

...here it was a totally different story...we were all woken up by all the bands heading to the starting point of the parade, which was at Old Town Hall, just 4 houses up from mine,and blasting away on every connsivable instruument, but of course the loudest were all the horns...man those kids and men really can play..

...then there were official road races in the town one over,Swampscott, wich meant a lot of streets closed etc. , so getting to work was a real hassle, and then another big and equally loud parade in Nahant, and again with street closings and canons going off and what not...all in all a festive beautiful day, and for once the weather Gods really smiled down upon it all...and the beaches were packed, and I saw lots of " Red Lobsters" leaving the beach as I was driving home in late afternoon...ouch ouch ouch...

...and hej..please please do get "Jacob The Man" on tape when you go home...

Hug!

2008-05-27 @ 13:48:12
Postat av: Göran

Hej darling!!
Som jag skrivit på min blogg, är det inte min idé att ta från de rika och ge till de...
Du har alltid haft så många kommentarer på din blogg...
NEEEEJ!! Skojade bara!!! Jag tror att folf ledsnat på att jag inte skrivit nått nytt på ett tag och känner sig "tvingade" att kommentera på det gamla
inlägget!?
Kram på dig!!
Jag hör av mig inom kort!!!
Kramar i mängder!!!
Farbror G

2008-05-27 @ 14:02:37

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0