I min egna varld!

Var pa det jobbigaste step-up passet jag nagonsin varit pa igar. Trottade ut mig riktigt ordentligt, sa i den fragan ar det inga bekymmer. Step-up ar nog det roligaste jag vet nar det kommer till traning men igar var en annan femma. Som fore detta dansare och ganska van mottagare av koreografi sa var jag riktigt usel. Jag hangde inte med, glommde allt om jag val snappade upp nagot och var allmant lost hela passet igenom. Till slut blev jag sa trott pa att inte hanga med sa jag hittade faktiskt pa en egen rutin. Maste sett sa javla dum ut dar jag stod, mitt i salen, dansandes till mina egna rorelser. Ni vet hur vissa manniskor som dansar ser ut att vara i sin egna varld,  med egen musik och takt i huvudet....sa sag jag ut igar. Kande mig som Stig Helmer. Men den bjuder jag pa. Lite synd bara att jag inte kan ga tillbaka dit igen. Far helt enkelt hitta mig ett nytt favvopass. 

Nu sitter jag i skolan och pluggar. Hur duktigt ar inte det pa en skala att ga upp kl 10 en lordagmorgon och palla sig till skolan!!!!!?????

Kommentarer
Postat av: Jossan

Small update:
Sitter fortfarande i skolan och studerar intensivt!
Inte speciellt roligt, men ack sa nodvandigt!
Vad gor ni en helg som denna?

2008-05-03 @ 20:29:18
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Peter

ÄNTLIGEN!
Nu kanske du förstår hur jag har det när jag går på gympapass. Det är som när de stolta föräldrarna såg sin son gå vaktparaden och konstaterade att alla gick i otakt utan deras älskade son! Men övriga jämförelser drister jag mig inte till att göra. Jag tror inte att min apparation i trikåer skulle tillnärmelsevis skulle leda till samma beundrande blickar som din. Bilderna från dina tidigare rapporter vittnar om att det finns kavaljerer i din närhet som gör dig den äran. Härligt!
Annars har jag efter de senaste dagarnas krattande svällande biceps att visa upp, om jag bara hade orkat lyfta armarna.
Kram
Peter

2008-05-03 @ 21:56:28
Postat av: Mumin

...oh happy thought..my laugh muscles are still twitching...as I envision you as "Elaine" in that old sitcom, "Seinfeld" .Surely everybody must remember her dancing..it was just too much...and now you Josse...just wondering if other steppers had the same vision in their heads while watching you ....and if so...which by the sounds of it,it may well be...well my dear Diva...showing your face there again...suffice to say,your days at that place are definitely in jeopardy...on the other hand, you are definitely not known for lacking in courage...
...if only..one could be a fly on the wall...hi hi..
courage!

2008-05-03 @ 22:03:56
Postat av: Kerstin

Jag säger bara Monica i Vänner (när hon dansar för sig själv på en fest) det var den bilden jag såg framför mig när du beskrev hur du kände dig. Men jag håller med Mumin, Elaine ser för rolig ut när hon dansar. Idag har vi varit på Väddö, det såg ut som vanligt. Vi vårstädade i rabatterna och satte på vattnet.Vi gick ner till havet en sväng. Alltid lika vackert att titta ut över vattnet.
Kram K

2008-05-03 @ 22:49:59
Postat av: Mamma

Nä det är inte roligt att inte hänga med på passen, men alla är ju barn i början. Tur att du är tjej för vi lära oss snabbt i alla fall. Det är bara att test igen, kan inte bli värre än första gången. Själv är jag mest sliten i kroppen efter flera dagars "trädgårds arbete". Ja ja, jag vill inte höra något om att jag börjar bli gammal........
puss!

2008-05-03 @ 22:52:16
Postat av: Mamma

Tråkigt att inte varken Alex eller Christofer hört av sig till dig. Vore roligt för dig att få höra hur det är på andra sidan jorden och hur livet ter sig på Larsbergsvägen och med Nisse.
Puss!

2008-05-03 @ 22:58:35
Postat av: Jossan

Haha ni ar da for roliga, alla underbara kommenterare. Tack for att ni forgyller min vardag lika mycket som jag hoppas att jag forgyller eran. Tack!
Alex och Totte fragan kommer jag att kommentera i ett kommande blogginlagg.
Nu ar jag om mojligt annu trottare i kroppen an igar. Blev ett valdigt lugnt pass idag, alltsa valdigt valdigt lugnt. Funtar pa att skippa traningen imorgon for att lata kroppen vila.
Kram och karlek till er alla!

2008-05-04 @ 02:33:42
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: emily

hihi tycker mest de känns skumt o läskigt :) hehe

2008-05-04 @ 11:00:12
URL: http://emslo.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Ha, jag känner igen mig precis. Testade aerobicspass och det slutade med att jag stod och skrattade vid sidan om. Helt omöjligt att hänga med, faktiskt så var det hälften som inte hängde med. Värdelöst haha. Började iställen på en kvällskurs i streetdance och den har varit superbra. Vi har tränat in en koreografi som vi ska visa upp på lördag på Fyrishov! Jag har inte deltagit i en dasnuppvisning sedan jag var liten så det ska bli jättekul. Dansade balett från 4 år till 11 och därefter jazzdans i 8 år. Kul att ha kommit igång med dansen igen.
soliga kramar från Eva-Maria

2008-05-08 @ 10:27:51

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0