Deep shit!

Ursäkta rubriken men idag har jag fått inte så roliga nyheter. En vän från skolan, som jag i och för sig inte känner så bra men hon gillar mig och ville prata, berättade att hon ska sluta på Berkeley, flytta hem till Colombia och läggas in på sjukhus. Hon har cancer. Jag frågade inte vilken typ, jag frågade ingenting. Jag satt stum, säkert med öppen mun och bara stirrade. Vad säger man till det? Jag menar, hur ska man reagera? Jag visste inte vad jag skulle säga, om jag skulle säga något alls. Känner mig ganska nedstämd av detta och har väldigt svårt att koncentrera mig på mina studier (som jag redan ligger efter med). Shit va tungt för henne att bära på. Jag kan inte alls, och tänker inte ens försöka, sätta mig in i hennes position, men om jag känner att det är tungt så måste det här vara ett berg för henne. Skicka gärna ut en god tanke när ni läser detta!

Min kloka mor sa något som är så sant när jag ringde henne för att få berätta för någon (det var en tung sak för mig också att bära på.) Hon sa; "Tänk vad en sån här sak sätter perspektiv på saker i ens egna liv och vilken tur vi har. Vi är friska, krya, lyckligt lottade på många och åter många sätt, samt älskade. Vi kanske inte alltid är glada eller mår topp, men ack sån tur vi har. Försök att fokuser på det."

Det ska jag. Det ska jag verkligen göra!

 



Kommentarer
Postat av: Göran

Du, din mor är inte helt ute och cyklar i kanalen!!
Hon har helt rätt och ibland behöver man sig en tankeställare, även om man aldrig önskar någon något ont, för det kan vara någon man inte känner heller, även om det såklart berör en 100% mer när
saker och ting händer i ens närhet...
Jag är precis på väg att lägga mig efter en hyfsat lång och slitsam dag och tänker inte fördjupa mig i detta just nu, men tankarna finns med dig och din vän, när jag lägger ned huvudet på kudden...
Vi hörs...
Kram på dig!
Farbror G

2008-05-28 @ 00:33:04
Postat av: Mumin

...my evening check of the blogs...and yours is so sad and El Professores so confusing...
...your mum has it right...we are indeed lucky, and it's sad it takes something this serious to bring us up to the reality of how precious life is, and how easily we just float along without paying attention to our surroundinngs...
...the one little raay of
hope your friend may have is that mediical care in Colombia ,as it is iin Panama, is far ahead of US care,something my relatives in Panama has found absolutely astounding,and the reason for it ,is simply that they do not have to drag an antiquated system along, but is newly built up, with the best doctors(usually US trained by the way) and the best modern equipment....and a lot of cancers are indeed cured these days, compared to even 15 years ago...so there's strong hope for her...so let's all keep her in our prayers ,yes...

...and by the way El Professore...Bare Naked Ladies is a band...quite good actually...

Hugs Good Night!

2008-05-28 @ 05:54:42
Postat av: Göran

So happy about that!!!! The Bared Naked...
You write so good, as usual, and about this
hospital in Panama... great!
See yaa!
It´s morning and with that comes...
El professore!

2008-05-28 @ 06:11:32
Postat av: Liza

Ni har, vad jag antar är, orginalet hos er. Vitamin water. Testa de och så köper du hem till mig hahah :P De är förmodligen billigare där också.

Puss love!

2008-05-28 @ 09:47:05
Postat av: Jossan

Goran: Tack for de fina orden, och visste ar det ibland nyttigt med en tankestallare. Synd bara att den har ar sa djup.
Mumin: I just love what you write. You make me smile, you make me think, and you make me feel. Thanks!
Liza: I Love you so very much! Vi kanske har originalet men har ar det mer som en saft. Inte sa jatte gott faktiskt, men visste inte att det aven fanns i sverige!
Kram pa er! och tack for fina ord!

2008-05-28 @ 17:42:01
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: carin lindman

Jag vet hur du känner det för jag har många runt omkring mig som har all sorts cacer och det är inget roligt, och jag är väldigt glad att jag finns med här och nu. Jag skänker en tanke till dig och din vän hoppas allt går bra till slut. Jag tycker ändå att man blir lite starkare varje dag om man tänker positivt eller hur. Varje morgon du går upp så tänk att du får vara med ännu en dag, och det stärker ganska bra tycker jag och då kan man också tänka en tanke till sin vän att allt ska gå bra.
Kram från din enda faster

2008-05-28 @ 21:36:55

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0