Visual Arts.

Vill börja med att påpeka att ni har varit ganska dåliga på att kommentera under helgen. Nu får ni ta er i kragen och komma igen, så lovar jag att göra det samma. Ny vecka, nya tag!

Jag vill dela med mig av en upplevelse jag hade i veckan. Jag har varit på School of Visual Arts, 23rd and 3rd Ave, där de, just nu, har en utställning som heter Testimony to war. Art from the battle grounds of Iraq. Fotografierna och målningarna var gjorda av Steve Mumford och talade verkligen för sig själva. En stark och mäktig upplevelse som jag inte ritkigt har fått ur mitt huvud än. Jag fick tyvärr inte ta några bilder på bilderna så jag kan inte visa er, men jag kan berätta att de visade powerfulla (min utmärkta svengelska) krigs porträtt av både soldater och irakier.

Med så mycket ont som har kommit från kriget i Irak, kan jag för allt i världen inte fatta hur Senator John McCain kan säga att han är villig att behålla trupper i lander i 100 år till. Hur tänker han?

Jag förmodar att ni hemma i Sverige inte är jätte insatta i det amerikanska valet och allt som snurrar kring det, så imorgon (måndag) ska jag uppdatera er på det jag vet och ge er min åsikt!






Kommentarer
Postat av: Göran

Jag för min del har ett liv vid sidan av din blogg!!! Skämt åsido, vi har haft övernattande gäster i helgen, varit på bio med barnen (Alvin och gänget), varit och badat (på ett äventyrsbad), köpt ateraljer till Smillan, golfat (i lördags morse) coh dessutom har jag lagat ALL mat i helgen! I går satte jag dessutom på stängsel in mot två av våra grannträdgårdar, bara för att nämna något i det stora hela. Undertecknad ska dock försöka bättra sig!?
I fredags skaffade jag mig en egen blogg, där alla i familjen ska kunna gå in och skriva. Jag kan tänka mig att det kommer att variera något, beroende på vem som hanterar tangenterna? Det har inte blivit något riktigt genomtänkt skrivande ännu (med tanke på att vi inte varit själva i helgen!) men det blir nog bra i slutändan?
Jag/vi måste lära oss hur man bäst använder en blogg och vad man kan och framför allt vad man bör undvika att skriva om eller publicering av bilder mm. Tips och tankar om allt sånt är välkommet.

Jag kan bara tänka mig vilka bilder där finns, eller rättare sagt så är det säkert värre än vad man kan tänka sig!?

Jag tror att ganska många följer valet hyfsat bra, eller det är iallafall min åsikt.

Till sist, en liten känga tillbaks till dig själv J. Du är inte alltid supervass på att själv besvara de kommentarer man lägger in och det kanske beror på att man inte gör så på en blogg, men i min värld är det tänkt att det fungerar på ett dylikt sätt. Vi som skriver in och kommenterar söker också bekräftelse på något sätt.

Kramar från farbror G!

2008-03-03 @ 09:04:20
Postat av: Göran

Jag nämnde en blogg, men kanske ska jag ge ev. intresent namnet på bloggen också!?
Bara så att ni vet, så är inga ev kosmetika eller annat heller gjort åt den ännu, den är helt enkel ny och outvecklad!

http://logowoll.blogg.se/

kram å hej!

2008-03-03 @ 09:13:44
Postat av: Peter

Hej Jossan.
Först vill jag påpeka att det är kul att du orkar
skriva så mycket och samtidigt får vi ta del av"höra" från släkten att dom mår bra ny hund och annat kul men fortfarande så är det konstigt att via dig få höra om allt nytt som händer omkring oss. Jag säger inte att jag är bra på att hålla kontakt med släkten så vi måste bli bättre allihopa eller hur.

2008-03-03 @ 10:55:35
Postat av: Göran

Håller VERKLIGEN med föregående talare!!!!!
Detta sättet är ju åtminstone en början till kontakt, även om den muntliga kanske är att föredra?
Den absolut bästa kontakten är förstås (och alltid) när man träffas "live"
Ni får gäran titta in på familjen Wolls blogg också, dvs. om ni har vägarna förbi?

logowoll.blogg.se/

Göran

2008-03-03 @ 12:00:29
Postat av: Kerstin

President valet i USA, det matas vi med varje dag. Det var ett intressant inslag i går där man pratade om det som ofta händer kvinnor,att från medias håll focuserar man på saker som "Har hon pärlhalsband på sig för att ge ett mjukare intryck!!" Och om hon verkar för bestämd så heter det att" Valet står mellan två män"!!Helt sjukt, man kommenterar aldrig en man på det viset.Puss från K

2008-03-03 @ 13:32:37
Postat av: Jossan

Göran, kära Göran. Kängan träffade där den skulle och självklart ska jag också bättra mig, därav meingen jag lovar att också bättra mig. Jag kan knappt vänta tills jag får se er underbara Smillan och jag hoppas verkligen att ni lägger ut bilder på henne på er nya blogg (som jag ska besöka senare).
Peter: Jag håller verkligen med, speciellt nu när jag inte är hemma, och om min blogg hjälper er på något sätt är jag nog den som är mest glad.
Moster: Det är ganska underligt hur de jämför kvinnor, svarta, vita och män. Detta landet i ett hårt nötskal, och ovant från det vi har hemma.

2008-03-03 @ 14:04:11
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Göran

På tal om mitt tidigare inlägg i debatten släkt och vänner, är det fritt att höra av sig om man har några planer att bevista de södra delarna av detta avlånga land i sommar eller tidigare för den delen. Vi har tänkt vara hemma ganska mycket i sommar och tar gärna emot gäster, fast det vore skönt att veta när i sådant fall!?

Kramar!

2008-03-03 @ 19:10:31
Postat av: Göran

Nu har jag nog hunnit ikapp er andra, men vad har du gjort Jossan!!?? Det verkar som om du skrämt iväg alla eller nått!?
Det kan ju vara så illa att "folk" tröttnat på mina och Mumins inlägg i debatten? Hoppas verkligen inte det och jag undrar föresten om Mumin har gått i ide?
Kramar till alla som ids läsa.

2008-03-03 @ 21:44:47
Postat av: Marianne & Kjell

Fem av åtta inlägg. Bra jobbat Göran. Vi ses på din egen blogg oxå. Fast vi pensionister har ju begränsad tid =P.

2008-03-04 @ 00:55:53

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0