Skakande dag

Jag är så trött. Jag vet inte vilket håll jag ska titta och vet inte vad jag ska tänka. Skitjobbigt rent ut sagt. Jag vill ju sova. Skulle göra vad som helst för att kunna slummra just nu.

Eftersom jag ändå inte kunde sova, så gick jag upp tidigt och var ute ur lägenheten 1 ½ timme innan skolan började (och då tar det bara 14 min att gå till skolan). Jag storsade runt lite i mitt område innan jag begav mig ut till en folktom 5:e aveny. Jag har nog aldrig kunnat gå så obehindrat längs den gatan. Stannade vid Rockefeller Center på 51 gatan. Det har bytt ut julgranen (det var på tiden) mot en annan stor skapelse. Skulle lägga upp en bild om jag hade det, men jag ville inte ens ta kort på monstret. Det var en stor, blå, blinkande sak som inte alls passade in. Konstigt tyckte jag och gick därifrån.

Hann stanna på Starbucks och njuta av mitt morgon kaffe innan jag skulle till skolan. Det var nog det enda positiva med mitt lidnade och tro mig, jag lider verkligen. Det är meningen att människan ska sova på natten för att ladda sina batterier, så det kanske inte är så konstigt att jag är skakis, svag och nära till tårar. Jag får oförutsedda, ostoppeliga gråtattacker.

Jag saknar min mamma...  

Kommentarer
Postat av: Pappa

Älskling jag lider verkligen med dig, att inte kunna sova tär både på kropp å själ..

Har skickat mail till dig...

Längtar efter dig!!

Puss Pappa

2008-03-12 @ 22:06:46
Postat av: Nina

Lilla gumman...det låter förfärligt jobbigt för dig mer du ska se att det snart ordnar sig...du ska kanske ska prova med någon liten insomningstablett så du inte blir så fokuserad på att du inte kan sova. Du måste nog försöka bryta detta mönster så du inte kör dig själv i botten...inte så upplyftande kanske men be om hjälp...Brian kanske har något bra tips. Din längtan efter mamma kan säkert Thomas stötta dig i...det känns säkert bättre när du får träffa honom, eller hur! Här är det tomt må du tro, ingen Christopher som tittar ut ur sitt rum när han är hungrig eller törstig...men vi har haft kontakt via hans resdagbok som jag mailat till dig så du också kan följa hans stora äventyr om du vill.
Sköt om dig!
Kram Nina

2008-03-12 @ 22:51:52
Postat av: Mumin

...ready or not,here I come,I am back...sleepless eh...no...no remedy from this source...just suffer it out,it does run in the family...inherited with other words.. and what ever you do, don't eat salt lakrits before going to bed,it stimulates the heart..just concentrate on your upcomiing exams, and your Florida time and meeing up with Pop and all..and all that shopping you are going to do down there...and yes DO follow the good advise about not packing too much,leave room for new things...and "farbror Göran", nobody ever get's enough of me...now you how ever...a whole different kettle of fish...so cheer up Josse my love.....A merry heart goes all the day...A sad tires in a mile...
another little bit of wisdom from old Shakes...
Kram!

2008-03-13 @ 00:39:20
Postat av: Jossan

Tack Mumin för dina kloka ord. Jag ska göra mitt bästa för att pigga upp mig, och fokusera på florida resan. Shop til I drop är det som gäller där nere. Vad beträffar lakrits, jag har inte fått den än, så jag kan tyvärr inte festa loss på det än (uppenbarligen lika bra), men snart så...
Nina, klart jag ska förlja tottes resa. det skulle jag aldrig missa. Hur kul som helst ju!

2008-03-13 @ 01:23:31
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Göran

Hej!
Jag är benägen att hålla med alla föregående talare.
Jag vet att pappa verkligen lider med dig och skulle kunna göra vad som helst som stod i hans makt för att du ska få det bra, problemet är bara att det är svårt att göra någonting konkret med tanke på avståndet. Man kan ju alltid prata och skriva till varandra, men inte ens de varmaste och goaste ord som finns kan väga upp en värmande och helande kram från sin mor, ledsen Thomas, men en mammas kramar kommer vi fäder aldrig kunna mäta oss med är jag rädd?
Ninas ord är som alltid kloka och hon lär väl få smaka på den medicinen själv nu när Christopher åkt? Jag tycker att det räcker att vara borta max en vecka från familjen för att man ska längta efter dem, fast nu var det stöttning som var tanken! Jag vet inte hur det är med sömntabletter, jag är dock skeptisk mot allt vad tabletter beträffar, fast jag har väl å andra sidan aldrig haft några direkta sömnproblem heller.
Moomin då, jo faktiskt något klokt kom ur hennes händer också och det var det om att INTE packa för mycket (mina ord alltså hihihi!). Nä skämt åsido, det krassa med att delar av familjen har svårt med sömnen då och då (har jag förstått) så som vår mor t.ex. Krasst men sant från Moomin, du får nog härda ut tills farsguben behagar dyka upp och kan rå om dig lite.
Jag är troligtvis inte rätt person att ge råd i mångt och mycket, f-n jag kan inte ens komma ihåg att ringa och prata med Christopher innan han reste(som var tanken) och glömde att skicka böcker till fam. Woll på näset med Kati och Björn när de var här senast, så jag ska nog bara vara tyst...
Ska bita i det sura och ringa Peter och Nina...
Nu kom jag på vad jag bara måste skriva om på logo!
Fast det får vänta, känner mig lite melankolisk när man tänker på sin familj...
Ja ja, vad är en bal...
Jossan, jag hoppas verkligen (och vet)att det löser sig inom kort, försök du kocentrera dig på kommande provet och varför inte köpa eller ladda ned nån avslappningsmusik?
Kram från farbror G

Ps. finns möjligheten att få adressen till reseguiden, Tottes alltså? Ds

2008-03-13 @ 06:45:16
Postat av: Sleepless in mMarblehead

..min komputer is on the blink, nd I had just written you another rather long letter, no matter how
much I try, it
becomes
long,
but
it
all got
lost, when I literally banged my whole fist into fanskapet,so you all may
not have to put up with me for
much longer..I know I know I'll be much missed...anyway what I did say that was immportant was this...when ever I can't sleep and don't feel like just lying there, or reading or watchin TV which they say is the worst you cn do..I get up and sit and write on my computer...having a few friends spread all over,there is lways some one who appreciates hearing from me, no matter how often I write, and they also know I do not expect letters back...I am just rambling on...and they all know me well enough by now..actually Göran, I am a dragon, not a cobra...and I have only had one nick name in my whole life, and that was Backus...and well before I was old enouugh to drink, and so be associatted with the God of the same name...and now I justt hope ans pray thiis one goes off...many of my letters have stopped funktioning...very odd...the first lettter was written at 1.35 am (our time) and now I noticed the professor is up n ready to go already...amazing these ti,e zones really when you really think about it...so..
Good Morning Professor...

2008-03-13 @ 07:14:49
Postat av: Göran

Good morning USA!?
Backus hmm, got to check that out!
I know what you meen about your computer, it´s gotten important for me to nowadays!!
Hey, I know what some of you think, hope it´ll break, hope it´ll die! Well, our sponsor have seen to it that it wount, so you´re stuck with me too!
As you said Backus, it´s morning and I have to send my little angels to school.
You have to tell us more about the dragon (in you!?).
Bye for now!
J: Vyssan lull...

2008-03-13 @ 07:39:01

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0